Sajátos nevelési igényű tanulók integrációja egy általános iskolában

Szarvas, Mónika (2025) Sajátos nevelési igényű tanulók integrációja egy általános iskolában. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Szarvas Mónika Szakdolgozat Gyógypedagógia szak ZK46KK.pdf] PDF
Szarvas Mónika Szakdolgozat Gyógypedagógia szak ZK46KK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (625kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom célja, hogy bemutassam mit jelent az integrált oktatás nevelés, kire vonatkozik és , hogy milyen feltételeknek kell megfelelnie az intézményeknek, hogy minél sikeresebben valósuljon meg az integrált oktatás. Kutatásom a sajátos nevelési igényű tanulók együttneveléséről, az integráció előnyeiről ad tájékoztatást. Elsődleges célom, hogy jobban megértsem, hogyan hat az integrált oktatási forma a sajátos nevelési igényű gyermekek tanulására, fejlődésére és szociális beilleszkedésére. Az integráló általános iskola pedagógusai online kérdőív kitöltésével segítették munkámat. A kutatás a kérdőívek kielemzéséből, interjú válaszaiból és megfigyelések kielemzéséből épült fel.

Magyar cím

Sajátos nevelési igényű tanulók integrációja egy általános iskolában

Angol cím

Integration of pupils with special educational needs in an elementary school

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Gyógypedagógia (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Vida, Dr Gergő
Tudományos főmunkatárs

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Mónika Szarvas
Dátum: 23 Jún 2025 11:41
Utolsó módosítás: 23 Jún 2025 11:41
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14927

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet