Bandi, Olívia (2025) Az autizmus spektrum zavarral élő gyermek és a mese kapcsolata. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
Bandi Olívia- Az autizmus spektrum zavarral élő gyermek és a mese kapcsolata-szakdolgozat.pdf.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (945kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom központi témája annak vizsgálata, hogy az autizmus spektrum zavarral élő gyermekek milyen kapcsolatban állnak a mesével a mindennapok során. Kutatásom célcsoportját elsősorban kisiskolások alkották. Interjút készítettem a dolgozatban szereplő gyermekek szüleivel, valamint megfigyeléseket végeztem óvodai és iskolai környezetben. A dolgozatomban bemutatom a mese műfaji változatait, a mese hatását, illetve a gyermek és a mese kapcsolatát. Kitérek az autizmus spektrum zavar tüneteire, típusaira is. A kutatásom fókuszában az állt, hogy megismerjem, hogy az autista gyermekek életében, jelen van- e a mese, és ha igen, akkor milyen mértékben. Emellett kíváncsi voltam arra is, hogy milyen típusú meséket hallgatnak szívesen, és milyen meseolvasási szokásaik vannak. A kutatásom során pozitív eredményre jutottam: a mese aktívan jelen van az autista gyermekek mindennapjaiban.
Magyar cím
Az autizmus spektrum zavarral élő gyermek és a mese kapcsolata
Angol cím
The relationship between children living with autism spectrum disorder and fairy tales
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Olívia Bandi |
Dátum: | 19 Jún 2025 07:30 |
Utolsó módosítás: | 19 Jún 2025 07:30 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14890 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |