Látjuk-e a fától az erdőt? Erdészek és oktatás Finn és Magyar szemszögből

Tollár, Bernadett (2025) Látjuk-e a fától az erdőt? Erdészek és oktatás Finn és Magyar szemszögből. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Tollár Bernadett-Szakdolgozat.pdf] PDF
Tollár Bernadett-Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (683kB)

Absztrakt (kivonat)

Az erdő, mint természeti egység, mint gazdasági terület és mint pedagógiai színtér hogyan működik, milyen szerepeket tölt be az emberek és a társadalom életében. De vajon ezt az emberek mennyire ismerik? A kutatásommal pont ezt a kérdést vizsgáltam. Ez a téma pont arról szólt, hogy azt hisszük, hogy ismerjük a természetet, és ismerjük az ott dolgozók munkáját is. Ezen ismereteink azonban hiányosak. Ezt igyekeztem bebizonyítani a kutatásommal is. Illetve ezt nem csak Magyarországon, hanem Finnországban is vizsgáltam, és a kettő eredményt próbáltam kissé szembe állítani egymással, és ezt az oktatási rendszerre igyekeztem visszavezetni. Hipotéziseim részben beigazolódtak, miszerint nem feltétlenül él az emberekben a reális kép az erdőn végzett munkákkal kapcsolatban. Mindezek mellett az emberek, a szülők, fontosnak tartják, hogy gyermekeik az intézményes nevelés során is sokkal többet tartózkodjanak a természetben, és pozitívan vélekednek arról is, hogy a gyerekeknek fontos, hogy az elméleti anyagot gyakorlatban, az erdőn is megtapasztalhassák. Kutatásomhoz a kvantitatív kutatási módszer kérdőíves változatát használtam. A kérdőívem egy félig strukturált, anonim online kérdőív formájában jelent meg, mely minden ember számára elérhető volt közösségi média felületeken, és önkéntesen tudták kitölteni. Illetve külföldi kutatásaim során a kvalitatív kutatási módszer interjú változatát alkalmaztam, ami teljes mértékig anonim, és túlnyomó részt csak nyitott kérdésekre épült. A fő célpont a szülők voltak. A kitöltők végleges száma 89 fő volt, és ebből 63 volt gyermeket nevelő szülő, míg az interjúhoz 14 főt értem el. Kulcsszavak: • erdő • erdész • környezeti nevelés • társadalmi megítélés • oktatási rendszer

Magyar cím

Látjuk-e a fától az erdőt? Erdészek és oktatás Finn és Magyar szemszögből

Angol cím

Can we see the forest for the trees? Foresters and education from a Finnish and Hungarian perspective

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Hartl, Dr. Éva
egyetemi docens

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Bernadett Tollár
Dátum: 23 Jún 2025 11:57
Utolsó módosítás: 23 Jún 2025 11:57
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14877

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet