Tollár, Bernadett (2025) Látjuk-e a fától az erdőt? Erdészek és oktatás Finn és Magyar szemszögből. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
Tollár Bernadett-Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (683kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az erdő, mint természeti egység, mint gazdasági terület és mint pedagógiai színtér hogyan működik, milyen szerepeket tölt be az emberek és a társadalom életében. De vajon ezt az emberek mennyire ismerik? A kutatásommal pont ezt a kérdést vizsgáltam. Ez a téma pont arról szólt, hogy azt hisszük, hogy ismerjük a természetet, és ismerjük az ott dolgozók munkáját is. Ezen ismereteink azonban hiányosak. Ezt igyekeztem bebizonyítani a kutatásommal is. Illetve ezt nem csak Magyarországon, hanem Finnországban is vizsgáltam, és a kettő eredményt próbáltam kissé szembe állítani egymással, és ezt az oktatási rendszerre igyekeztem visszavezetni. Hipotéziseim részben beigazolódtak, miszerint nem feltétlenül él az emberekben a reális kép az erdőn végzett munkákkal kapcsolatban. Mindezek mellett az emberek, a szülők, fontosnak tartják, hogy gyermekeik az intézményes nevelés során is sokkal többet tartózkodjanak a természetben, és pozitívan vélekednek arról is, hogy a gyerekeknek fontos, hogy az elméleti anyagot gyakorlatban, az erdőn is megtapasztalhassák. Kutatásomhoz a kvantitatív kutatási módszer kérdőíves változatát használtam. A kérdőívem egy félig strukturált, anonim online kérdőív formájában jelent meg, mely minden ember számára elérhető volt közösségi média felületeken, és önkéntesen tudták kitölteni. Illetve külföldi kutatásaim során a kvalitatív kutatási módszer interjú változatát alkalmaztam, ami teljes mértékig anonim, és túlnyomó részt csak nyitott kérdésekre épült. A fő célpont a szülők voltak. A kitöltők végleges száma 89 fő volt, és ebből 63 volt gyermeket nevelő szülő, míg az interjúhoz 14 főt értem el. Kulcsszavak: • erdő • erdész • környezeti nevelés • társadalmi megítélés • oktatási rendszer
Magyar cím
Látjuk-e a fától az erdőt? Erdészek és oktatás Finn és Magyar szemszögből
Angol cím
Can we see the forest for the trees? Foresters and education from a Finnish and Hungarian perspective
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Bernadett Tollár |
Dátum: | 23 Jún 2025 11:57 |
Utolsó módosítás: | 23 Jún 2025 11:57 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14877 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |