Sajátos nevelési igényű tanulók integrációja

Lőrincz, Alexandra (2025) Sajátos nevelési igényű tanulók integrációja. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Lőrincz Alexandra_Q9VMD4.pdf] PDF
Szakdolgozat_Lőrincz Alexandra_Q9VMD4.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (614kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a sajátos nevelési igényű tanulók integrációja. Bemutatom az SNI tanulók számának növekedését, az inklúzió és az integráció fontosságát a társadalom és az egyén szempontjából. Az elméleti háttér bemutatását követően az integrációt és az inklúziót ismertetem részletesebben. Ismertetem a törvényi szabályozásokat és a statisztikai adatokon keresztül szemléltetem az általános iskolai tanulók létszámának csökkenését, ezzel szemben a sajátos nevelési igényű, integrált tanulók arányának növekedését. Egy általános iskolában végeztem a vizsgálatot az iskolák felkészültsége, a szülő-pedagógus kommunikációja és a szülők elégedettségének tekintetében. A vizsgálatból levont következtetések alapján a dolgozat végén fejlesztési javaslatokat tettem.

Magyar cím

Sajátos nevelési igényű tanulók integrációja

Angol cím

Integration of students with special educational needs

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Gyógypedagógia (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Vida, Dr. Gergő
tudományos főmunkatárs

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Alexandra Lőrincz
Dátum: 23 Jún 2025 11:40
Utolsó módosítás: 23 Jún 2025 11:40
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14856

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet