HIT ÉS PEDAGÓGIA TALÁLKOZÁSA: FELEKEZETI ÓVODÁK MAGYARORSZÁGON ÉS A KETT-MÓDSZER HATÁSA AZ ÓVODAI NEVELÉS SORÁN

Gerencsér, Viktória (2025) HIT ÉS PEDAGÓGIA TALÁLKOZÁSA: FELEKEZETI ÓVODÁK MAGYARORSZÁGON ÉS A KETT-MÓDSZER HATÁSA AZ ÓVODAI NEVELÉS SORÁN. MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Diplomamunka_Gerencsér Viktória_OVV8ZV.pdf] PDF
Diplomamunka_Gerencsér Viktória_OVV8ZV.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Diplomamunkám megírását az a belső meggyőződés inspirálta, mely szerint a gyermekek nevelése nem merülhet ki puszta ismeretátadásban: érzelmileg, szociálisan és lelkileg is fel kell készítenünk őket az életre. Az óvodáskor különösen érzékeny időszak, amikor a gyermek személyisége intenzíven formálódik, ebben pedig a nevelésnek kiemelt szerepe van. A tanulmányom középpontjában Franz Kett által kidolgozott padlóképes pedagógiai módszer áll, amely holisztikus szemléletre épít, egyszerre szólítja meg az értelmet, az érzelmeket és a lelket. A Kett-módszer olyan komplex pedagógiai eszköztár, amely a keresztény hitre támaszkodik, de mélyen beágyazott a korszerű neveléstudomány elveibe. A gyermek személyisége, belső világa és fejlődési ritmusa áll a módszer középpontjában. Az élményekre, tapasztalatokra épülő tanulás lehetővé teszi, hogy minden gyermek a saját tempójában mélyítse el a megértést önmagáról, másokról és a világról. Kutatásomban elméleti háttér és kvalitatív vizsgálat révén mutatom be, hogyan illeszkedik a Kett-módszer egy magyarországi felekezeti óvodai nevelés gyakorlatába. Az eredmények azt mutatják, hogy ez a szemlélet hidat képez a pedagógia és a hit, a gyermek belső világa és a közösségi élmények között, miközben erősíti a nevelés mélyebb, humánusabb és spirituális dimenzióit is.

Magyar cím

HIT ÉS PEDAGÓGIA TALÁLKOZÁSA: FELEKEZETI ÓVODÁK MAGYARORSZÁGON ÉS A KETT-MÓDSZER HATÁSA AZ ÓVODAI NEVELÉS SORÁN

Angol cím

THE MEETING OF FAITH AND PEDAGOGY: DENOMINATIONAL KINDERGARTENS IN HUNGARY AND THE IMPACT OF THE KETT METHOD ON EARLY CHILDHOOD EDUCATION

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Neveléstudomány (MA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Patyi, Dr. Gábor
Egyetemi docens

Mű típusa: Diplomadolgozat (MA/MSc)
Felhasználói azonosító szám (ID): Viktória Gerencsér
Dátum: 23 Jún 2025 12:10
Utolsó módosítás: 23 Jún 2025 12:10
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14806

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet