MOZGÁSFEJLESZTÉS JELENTŐSÉGE AZ ÓVODÁS KORÚ GYERMEKEKNÉL, AZ OSZTRÁK ÉS A MAGYAR ÓVODAI RENDSZER ÖSSZEHASONLÍTÁSA A MOZGÁSFEJLESZTÉS ÉS AZ ÓVODAI TESTI NEVELÉS TÜKRÉBEN

Szekeresné Fónai, Fruzsina (2025) MOZGÁSFEJLESZTÉS JELENTŐSÉGE AZ ÓVODÁS KORÚ GYERMEKEKNÉL, AZ OSZTRÁK ÉS A MAGYAR ÓVODAI RENDSZER ÖSSZEHASONLÍTÁSA A MOZGÁSFEJLESZTÉS ÉS AZ ÓVODAI TESTI NEVELÉS TÜKRÉBEN. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_SzneFF_w5y5si.pdf] PDF
Szakdolgozat_SzneFF_w5y5si.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban az osztrák és a magyar óvodai rendszereket hasonlítottam össze mozgásfejlesztés tekintetében. Kutatásom célja feltárni a két ország óvodapedagógiai rendszerében zajló mozgásfejlesztéssel összefüggő célokat, elveket, módszertani-didaktikai gyakorlatokat, azok hasonló elemeit és különbségeit, bemutatni a két ország keretrendszerét. Azokra a kérdésekre kerestem a választ, hogy van-e a két rendszer mozgásfejlesztési stratégiájában különbség, ha igen, mik ezek a különbségek. A pedagógusok hogyan valósítják meg a (mindennapos) mozgástevékenységet, és az interjúalanyok válaszai tükrözik-e az adott ország nevelési programjában megfogalmazott elveket. Kutatásom során két módszert alkalmaztam: dokumentum/tartalomelemzés a két vonatkozó szabályozás összehasonlításához és félig strukturált interjút, melyeket magyar és osztrák óvodapedagógusok körében rögzítettem. Kutatásom végeredményeként a felvetés, miszerint különbség mutatkozik a két rendszer között, beigazolódott, a mozgásfejlesztés tekintetében szervezési, szabályozási különbségek mutatkoztak.

Magyar cím

MOZGÁSFEJLESZTÉS JELENTŐSÉGE AZ ÓVODÁS KORÚ GYERMEKEKNÉL, AZ OSZTRÁK ÉS A MAGYAR ÓVODAI RENDSZER ÖSSZEHASONLÍTÁSA A MOZGÁSFEJLESZTÉS ÉS AZ ÓVODAI TESTI NEVELÉS TÜKRÉBEN

Angol cím

THE IMPORTANCE OF PHYSICAL DEVELOPMENT IN PRESCHOOL-AGED CHILDREN: A COMPARISON OF THE AUSTRIAN AND HUNGARIAN PRESCHOOL SYSTEMS IN THE CONTEXT OF PHYSICAL DEVELOPMENT AND PHYSICAL EDUCATION IN EARLY CHILDHOOD

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Simonné Kajtár, Gabriella
Mestertanár

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Unnamed user with email w5y5si@uni-sopron.hu
Dátum: 07 Júl 2025 08:58
Utolsó módosítás: 07 Júl 2025 08:58
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14802

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet