A gyermeki tanulás értelmezése a 20. század második felétől napjainkig, a múzeumpedagógia szemszögéből

Bicskei, József (2025) A gyermeki tanulás értelmezése a 20. század második felétől napjainkig, a múzeumpedagógia szemszögéből. MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Bicskei_József_A gyermeki tanulás értelmezése a 20. század második felétől napjainkig, a múzeumpedagógia szemszögéből_Diplomadolgozat.pdf] PDF
Bicskei_József_A gyermeki tanulás értelmezése a 20. század második felétől napjainkig, a múzeumpedagógia szemszögéből_Diplomadolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban a gyermeki tanulás értelmezését vizsgálom a 20. század második felétől napjainkig a múzeumpedagógia szemszögéből, kiemelt figyelmet fordítva a Göcseji Múzeum múzeumpedagógiájára. A gyermeki tanulásról alkotott nézeteket és pedagógiai irányzatokat áttekintve megállapítottam, hogy az ismeretátadások formája és módja erősen függ az adott történeti kor tudományos fejlettségétől, a tudásról alkotott aktuális nézetekről, illetve a gyermekekhez való viszonyulástól. Megvizsgáltam hogyan alakult ki az élménypedagógia a korábban alkalmazott módszerekből. Megállapítottam, hogy a múzeumpedagógia reformpedagógiai alapokon nyugszik, ahol kiemelt jelentősége van az élménypedagógiának. Áttekintettem a múzeumpedagógia hazai és nemzetközi gyakorlatát, azok hasonlóságát és különbségeit. Dolgozatom további részében a Göcseji Múzeum múzeumpedagógiai lehetőségein keresztül vizsgáltam az innováció fogalmát és alkalmazhatóságát. Először is ismertettem a helyszínt, a 2025-ben 75 éves Göcseji Múzeumot, majd pedig kitértem a múzeum múzeumpedagógiai módszereire és annak eszközeire. Legvégül bemutattam néhány múzeumpedagógiai foglalkozást és gyerekprogramot, amit elemeztem az innováció szemszögéből.

Magyar cím

A gyermeki tanulás értelmezése a 20. század második felétől napjainkig, a múzeumpedagógia szemszögéből

Angol cím

Interpretation of children's learning from the second half of the 20th century to the present day, from the perspective of museum pedagogy

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Neveléstudomány (MA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kissné Zsámboki, Dr. Réka
tudományos és külügyi dékánhelyettes, egyetemi docens, Benedek Elek Pedagógiai Kar Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Mű típusa: Diplomadolgozat (MA/MSc)
Felhasználói azonosító szám (ID): József Bicskei
Dátum: 23 Jún 2025 12:08
Utolsó módosítás: 23 Jún 2025 12:08
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14776

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet