Az integrációval kapcsolatos pedagógusi attitűdök vizsgálata a Kemenesmagasi Általános Iskolában

Mészáros, Katalin (2025) Az integrációval kapcsolatos pedagógusi attitűdök vizsgálata a Kemenesmagasi Általános Iskolában. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Az integrációval kapcsolatos pedagógusi attitűdök vizsgálata a Kemenesmagasi Általános Iskolában.pdf] PDF
Az integrációval kapcsolatos pedagógusi attitűdök vizsgálata a Kemenesmagasi Általános Iskolában.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (801kB)

Absztrakt (kivonat)

A kutatásom célja a sajátos nevelési igényű tanulók integrációjának vizsgálata a Kemenesmagasi Általános Iskolában, egy kis létszámú, vidéki intézményben. A kvalitatív módszertan keretében fókuszcsoportos interjúk révén tártam fel a pedagógusok attitűdjeit, tapasztalatait és szakmai kihívásait az inkluzív nevelés gyakorlatában. A vizsgálat középpontjában az állt, hogy a pedagógusok milyen mértékben érzik magukat felkészültnek a sajátos nevelési igényű tanulók oktatására, és milyen szakmai támogatás áll rendelkezésükre. Az eredmények alapján megállapítható, hogy az integráció iránti nyitottság és elköteleződés jelen van az intézmény pedagógusai körében. Ugyanakkor a megfelelő erőforrások, továbbképzések és szakmai támogatás hiánya nehezíti a mindennapi pedagógiai gyakorlatot. A kutatás rávilágított arra is, hogy a hatékony inklúzió megvalósulása nagymértékben függ az intézményi kultúrától, a szülőkkel és szakemberekkel való együttműködés színvonalától. A pedagógusok kihívásként élik meg a többletfeladatokat és az egyre növekvő elvárásokat. Miközben gyakran hiányolják az ezek kezeléséhez szükséges támogatást. A vizsgálat eredményei hangsúlyozzák a szakmai fejlődés és az intézményi szintű változások szükségességét az esélyegyenlőség megteremtése érdekében. Összességében a kutatás célja egy reális kép felvázolása volt a befogadó nevelés jelenlegi helyzetéről egy vidéki iskolai környezetben, pedagógusok nézőpontjából.

Magyar cím

Az integrációval kapcsolatos pedagógusi attitűdök vizsgálata a Kemenesmagasi Általános Iskolában

Angol cím

An Examination of Teachers’ Attitudes Toward Integration at Kemenesmagasi Primary School

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Gyógypedagógia (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mendéné Lajtai, Krisztina
mesteroktató

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Katalin Mészáros
Dátum: 23 Jún 2025 12:18
Utolsó módosítás: 23 Jún 2025 12:18
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14769

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet