Erős-Bojtos, Rita (2025) A sajátos nevelési igényű gyermekek integrált óvodai nevelése az óvodapedagógusok attitüdjének tükrében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
Erős-Bojtos Rita - A sajátos nevelési igényű gyermekek integrált óvodai nevelése az óvodapedagógusok attitüdjének tükrében - szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat célja az óvodapedagógusok attitűdjeinek és tapasztalatainak feltérképezése a sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek integrált nevelésével kapcsolatban. A dolgozat áttekinti az integráció fogalmát, jogi és pedagógiai hátterét, valamint a hazai gyakorlat kihívásait. A kutatás kvantitatív módszerrel, kérdőíves adatgyűjtéssel valósult meg, melyben 100 óvodapedagógus vett részt. A válaszadók többsége nyitott az integrációra, ugyanakkor hiányosnak tartja módszertani felkészültségét. A sikeres együttnevelés feltételeként leggyakrabban a pedagógus elfogadó attitűdjét, a szakmai támogatást és a megfelelő intézményi környezetet jelölték meg. A válaszok alapján igény mutatkozik gyakorlatorientált továbbképzésekre és a gyógypedagógusok aktív jelenlétére. A kutatás megerősíti, hogy az integráció nem csupán nevelési, hanem rendszerszintű kihívás is. Az eredmények hozzájárulhatnak az inkluzív nevelés fejlesztéséhez és a pedagógus továbbképzések célzottabb tervezéséhez. A dolgozat végkövetkeztetése szerint az inkluzív nevelés megvalósítása komplex szakmai és intézményi együttműködést igényel.
Magyar cím
A sajátos nevelési igényű gyermekek integrált óvodai nevelése az óvodapedagógusok attitüdjének tükrében
Angol cím
Attitudes and Experiences of Kindergarten Teachers Regarding the Integration of Children with Special Educational Needs
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Rita Erős-Bojtos |
Dátum: | 23 Jún 2025 12:18 |
Utolsó módosítás: | 23 Jún 2025 12:18 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14749 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |