Horváth, Vivien (2025) Valóság kontra virtuális valóság: valósághű oktatás a virtuális valóság felhasználásával. MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
Valóság vs. Virtuális valóság (Horváth Vivien - LWQ4GI).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
This thesis explores the integration of Virtual Reality (VR) in educational settings, emphasizing its growing impact across multiple sectors. Initially developed for entertainment, VR now plays a vital role in fields like medicine, tourism, and construction. The study investigates the historical evolution of VR, its theoretical background, and its practical application, particularly in the Hungarian education system. Through surveys and interviews with parents, educators, and VR center representatives, the research highlights both the potential and the challenges of VR adoption in schools. Benefits include immersive learning experiences, improved engagement, and enhanced understanding of abstract concepts. However, issues such as cost, infrastructure, and health risks must also be addressed. The findings suggest that, with proper implementation, VR can significantly enrich education and prepare students for a technologically advanced future.
Magyar cím
Valóság kontra virtuális valóság: valósághű oktatás a virtuális valóság felhasználásával
Angol cím
Reality vs. virtual reality: realistic education implementing virtual reality technology
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Vivien Horváth |
Dátum: | 23 Jún 2025 12:09 |
Utolsó módosítás: | 23 Jún 2025 12:09 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14738 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |