Sturm, Kiara (2025) A személyiség szerepe az oktatásban és nevelésben: A pedagógus jellem és annak hatásai. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
Szakdolgozat Sturm Kiara M3VQB1.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat célja, hogy bemutassa a pedagógus személyiségének szerepét az oktatásban és nevelésben, és hogy milyen hatással van a gyermekek fejlődésére. A kutatás központjában az a kérdés áll, hogy vajon a pedagógus személyiségjegyei fontosabbak-e, mint az elméleti tudás, amelyet a pedagógus a tanulmányai során elsajátít. Kiemelten foglalkoztam azzal a kérdéssel, hogy a gyermekek életében- a szülők után a pedagógusok azok, akik a legtöbb időt töltik velük, így személyiségük, viselkedésük, kommunikációjuk, és attitűdjeik meghatározóak lehetnek a gyermekek érzelmi és szociális fejlődése szempontjából. A kutatás során kvantitatív módszert alkalmaztam, kérdőíves formában vizsgálva a szülők és pedagógusok véleményét. A válaszok elemzése azt mutatta, hogy mindkét csoport egyetértett abban: a pedagógus személyisége kiemelt jelentőséggel bír, és sok esetben fontosabbnak tartják azt, mint a szakmai felkészültséget. A válaszadók továbbá támogatták, hogy Magyarországon nagyobb hangsúlyt kapjon a pedagógusok pszichológiai alkalmassági vizsgálata, mivel ez hozzájárulhat a gyermekek kiegyensúlyozott neveléséhez és fejlődési környezetéhez.
Magyar cím
A személyiség szerepe az oktatásban és nevelésben: A pedagógus jellem és annak hatásai.
Angol cím
The role of personality in education and upbringing: The character of the teacher and its effects.
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Kiara Sturm |
Dátum: | 23 Jún 2025 12:07 |
Utolsó módosítás: | 23 Jún 2025 12:07 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14724 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |