Szihay, Renáta (2025) Az óvoda-iskola átmenet problematikája a képességek fejlettségének tükrében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
Szakdolgozat_Szihay Renáta_L0HEZ0.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (5MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat témája az óvoda-iskola átmenet nehézségeinek megközelítése a szakirodalom és a szülői vélemények alapján. A szakirodalmi kutatás az iskolai beváláshoz szükséges képességek rendszerét vizsgálja, az iskolakészültség tükrében. Foglalkozik az iskolaérettségi kritériumok főbb területeivel, az óvoda-iskola átmenet problematikájával, valamint a szülők és óvoda szerepével a megfelelő felkészültség tekintetében. A kérdőíves kutatás nagycsoportos gyermekek, illetve kisiskolás gyermekek szüleinek véleményét, tapasztalatát tárja fel az óvoda-iskola átmenet folyamatával, a készségek és képességek érettségével kapcsolatban. A kutatás kérdésfelvetései a szülők témában való tájékozottságára, a gyermekek képességeire, ezen belül a figyelem, a szociális érettség és a nyelvi képességek fejlettségére irányultak, melyek feltételei a sikeres iskolakezdésnek. Hipotéziseim beigazolódtak, hogy ezen képességek nem megfelelő fejlettsége okozhatja legtöbb gyermeknél a problémát, nehézséget az óvoda-iskola átmenet során.
Magyar cím
Az óvoda-iskola átmenet problematikája a képességek fejlettségének tükrében
Angol cím
The problematics of the transition between kindergarten and school in the light of skills development
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Renáta Szihay |
Dátum: | 23 Jún 2025 12:13 |
Utolsó módosítás: | 23 Jún 2025 12:13 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14706 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |