Takáts, Bálint (2025) Portfólió. MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
Portfólió_Takáts Bálint_HOI0FW 20250415.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (14MB) |
Absztrakt (kivonat)
Portfóliómban a közgazdásztanár képzés során szerzett szakmai és gyakorlati tapasztalataimat rendszereztem a tanári kompetenciák mentén. A dokumentum célja, hogy bemutassa tanári identitásom formálódását, a tanári pálya iránti elköteleződésemet, valamint azt a tudatos építkezést, amely a közgazdasági szemléletet a pedagógusi hivatással ötvözi. Bár eredetileg közgazdászként végeztem, már régóta vonz a tanári pálya, és a képzés, valamint az iskolai gyakorlatok során egyre inkább megerősödött bennem, hogy ez az a hivatás, amelyben hosszú távon el tudom képzelni magam. A portfólió nyolc fő tanári kompetenciaterület köré épül: ezek a tanulók egyéni fejlesztése, a csoportdinamika és közösségformálás támogatása, a szaktárgyi és szakmódszertani tudás alkalmazása, a tanítási-tanulási folyamatok tervezése, szervezése és irányítása, az értékelés, a szakmai együttműködés és kommunikáció, valamint a felelősségvállalás. Minden egyes területhez két mellékletet csatoltam, és ezekhez részletes reflexiókat írtam. A reflexiókban elemzem a tanítási gyakorlat során szerzett élményeket, a tanulókhoz való viszonyom alakulását, a módszertani eszköztáram fejlődését, valamint a tanári szerephez kapcsolódó dilemmákat és megoldási stratégiákat. A portfólió bevezetőjében személyes nézőpontból is írok: arról, hogyan segített a közgazdaságtan rendszerszemlélete és problémamegoldó logikája abban, hogy tudatosan közelítsek a pedagógiai helyzetekhez. Ugyanakkor a tanításban számomra legalább ilyen fontos az empátia, az alkalmazkodás és a türelem – ezek azok a készségek, amelyeket a méhészkedés során is napi szinten gyakorlok. Méhészként megtanultam, hogy a fejlődés sokszor láthatatlanul zajlik, mégis idővel mérhető és érezhető. Ugyanígy tekintek a pedagógiára is: nem csupán eredményekről, hanem egy érzékeny, folyamatos tanulási folyamatról van szó. Ez a portfólió tehát nemcsak a tanári kompetenciák teljesülésének dokumentuma, hanem annak a személyes és szakmai útnak is a lenyomata, amelyet a pedagógussá válás során bejártam
Magyar cím
Portfólió
Angol cím
Portfolio
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Portfólió |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Bálint Takáts |
Dátum: | 23 Jún 2025 13:00 |
Utolsó módosítás: | 23 Jún 2025 13:00 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14700 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |