Sáfrányos, Éva (2025) Kisgyermekkori játékélmények a bölcsődében, az évtizedek változásának tükrében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
Sáfrányos Éva - Kisgyermekkori játékélmények...- szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a kisgyermekkori játékélmények változását vizsgálom a bölcsődei nevelés kontextusában, az elmúlt évtizedek tükrében. A téma iránti érdeklődésemet saját tapasztalataim alapozzák meg, hiszen több mint hét éve dolgozom kisgyermeknevelőként, és nap mint nap látom, milyen mély hatással van a játék a gyermekek fejlődésére – különösen a bölcsődei életszakaszban. Kíváncsi vagyok arra, hogyan alakultak át a játékeszközök, milyen társadalmi és technológiai változások formálják a játéktevékenységek jellegét, és hogyan lehet ezekre a változásokra tudatosan reagálni a nevelési gyakorlatban. A dolgozat során kvalitatív kutatási módszereket alkalmazok: szakirodalmat elemzek, saját szakmai tapasztalataimat is beépítem, valamint interjút készítek egy mesterséges intelligenciával (ChatGPT), hogy betekintést nyerjek abba, hogyan képzelhető el a jövő bölcsődéje technológiai szempontból. Emellett archív fotókat és személyes emlékeket is felhasználok, hogy a játékfejlődést ne csak elméleti, hanem érzelmi és vizuális oldalról is érzékelhetővé tegyem. Vizsgálatom megerősíti azt a szemléletet, hogy bár a digitális technológia számos új lehetőséget kínál a játékban, a valódi, élményszerű játék – különösen a szabad játék és a közösségi tevékenységek – továbbra is meghatározó szerepet tölt be a gyermekek fejlődésében. Úgy látom, a jövő bölcsődéjének egyik legfontosabb feladata az, hogy a hagyományos értékek és az új technológiai megoldások közötti egyensúlyt megőrizze, és olyan fejlesztő környezetet teremtsen, amely egyszerre biztosít élményt, tanulást és érzelmi biztonságot.
Magyar cím
Kisgyermekkori játékélmények a bölcsődében, az évtizedek változásának tükrében
Angol cím
Early childhood play experiences in the nursery, in the light of changes over the decades
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Csecsemő- és kisgyermeknevelő (BA)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Éva Sáfrányos |
Dátum: | 19 Jún 2025 07:29 |
Utolsó módosítás: | 19 Jún 2025 07:29 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14696 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |