Palatin, Vivien (2025) Óvóképzés Magyarországon: Fókuszban a Vasvári Állami Óvónő-képző Intézet. MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
PalatinVivien.ÓvóképzésMagyarországon,Fókuszban a Vasvári Állami Óvónőképző Intézet-diplomamunka.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Az 1950-es években óvóképző nyitási akció indult országszerte, hogy pótolják a hiányzó szakembereket. A magas gyermeklétszám és az ipari forradalom indokolttá tette az óvodák számának növelését, ám ez képzett kisdedóvók nélkül nem jöhetett létre. Kutatásomban egy rövid neveléstörténeti áttekintést követően sorra vesszük a hazai óvodaügy jelentősebb mozzanatait, majd a magyarországi óvóképzésről értekezünk. Megemlítem a pedagógia neves képviselőit, akik intézkedéseikkel sokat tettek a fejlődésért. A fókusz, a Vasváron létesült Állami Középfokú Óvónő-képző Intézeten van, mely 1951-től 1956-ig működött. A korabeli újságcikkek segítségével nyomon követjük az intézmény felavatását, működését és a bezárás utáni eseményeket, úgymint osztálytalálkozók. Interjút készítettem három volt diákkal, akik saját diákéveiket elevenítik fel a beszélgetés során. Az ő szemszögükből is betekintést nyerhetünk a képző működésébe. Többek között az alábbi kérdésekre keresem a választ: Milyen volt az akkori hospitálás, milyen hatást gyakorolt az óvóképző a városra, mi várt az oklevelet szerzett diákokra?
Magyar cím
Óvóképzés Magyarországon: Fókuszban a Vasvári Állami Óvónő-képző Intézet
Angol cím
Kindergarten teacher education in Hungary: Focus on the Vasvar State Instute for Kindergarten Teacher Education
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Vivien Palatin |
Dátum: | 19 Jún 2025 07:27 |
Utolsó módosítás: | 19 Jún 2025 07:27 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14675 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |