Szilvási, Melinda (2025) A TESTNEVELÉS ÓRÁK SZEREPE A TANULÁSBAN AKADÁLYOZOTT, ALSÓ TAGOZATOS GYERMEKEK MOZGÁSFEJLŐDÉSÉBEN. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
Szilvási Melinda - A testnevelés órák szerepe a tanulásban akadályozott, alsó tagozatos gyermekek mozgásfejlődésében - szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom a testnevelés órák hatását vizsgálja a tanulásban akadályozott gyermekek koordinációs képességeinek fejlődésére. Bemutatom a tipikus és atipikus mozgásfejlődés jellemzőit, valamint a koordinációs és kondicionális képességek fejlesztési lehetőségeit. Kutatásom célja, hogy bemutassam a szegregált intézményekben tartott testnevelés órák hatékonyságát 3. osztályos tanulásban akadályozott gyermekek körében. A 3 hónapos intervenciós program során a koordinációs képességek terén átlagosan 23,6%-os javulást értünk el (bemeneti mérés: 165 pont, kimeneti mérés: 204 pont, maximális pontszám: 260 pont). A kutatás eredményei alátámasztják, hogy a testnevelés órák pozitív hatással vannak a tanulásban akadályozott gyermekek mozgásfejlődésére, és egy jól felépített 3 hónapos intervenciós program hatékony módszer a koordinációs képességek fejlesztésére.
Magyar cím
A TESTNEVELÉS ÓRÁK SZEREPE A TANULÁSBAN AKADÁLYOZOTT, ALSÓ TAGOZATOS GYERMEKEK MOZGÁSFEJLŐDÉSÉBEN
Angol cím
The role of physical education classes in the physical development of children with learning disabilities in lower secondary school
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Melinda Szilvási |
Dátum: | 07 Júl 2025 08:55 |
Utolsó módosítás: | 07 Júl 2025 08:55 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14671 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |