Csuti, Gabriella (2025) ÁLLATASSZISZTÁLT TERÁPIA HATÁSA AZ INTEGRÁLT OKTATÁSBAN RÉSZTVEVŐ SNI, BTMN TANULÓKNÁL. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
Csuti Gabriella_Állatasszisztált terápia hatása az integrált oktatásban résztvevő SNI, BTMN tanulóknál_szakdolgozat .pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (985kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom fő témája az asszisztált állatterápia, aminek hatásait vizsgálom az integrált oktatásban résztvevő sajátos nevelésű igényű gyermekek és a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézségekkel küzdő tanulók esetében, illetve társaikra való hatásait. Bemutatom az integrációt és annak feltételeit, valamint megvalósulását, munkámban kitértem az SNI, BTMN-es tanulók jellemzőire és az integráció és a fejlesztés szükségességére. A célom eléréséhez mélyinterjú módszert alkalmaztam. Kutatásom célcsoportja a többségi általános iskola tanulói. Az interjúkat pedagógusokkal, tanulókkal és szülőkkel készítettem. A kutatásom célja, hogy bemutassam az integrált intézményekben tanuló diákok számára az asszisztált állatterápia fontosságát. Kutatásom során arra az eredményre jutottam, hogy az intézményekben pozitív hatást érnek el az asszisztált állatterápiával. Az állatterápia a fejlesztések során a diákok számára önbizalmat ad, szociális készségeik fejlődnek, boldogabb, kiegyensúlyozottabbá válnak a tanulók az intézményben.
Magyar cím
ÁLLATASSZISZTÁLT TERÁPIA HATÁSA AZ INTEGRÁLT OKTATÁSBAN RÉSZTVEVŐ SNI, BTMN TANULÓKNÁL
Angol cím
The effect of animal-assisted therapy of SNI and BTMN students participating in integrated education
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Gabriella Csuti |
Dátum: | 07 Júl 2025 08:54 |
Utolsó módosítás: | 07 Júl 2025 08:54 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14670 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |