Petróné Albert, Anna (2025) Mese, nevelés, mentális jólét: a mesék szerepe az óvodáskorú gyermekek érzelmi fejlődésében. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (564kB) |
Absztrakt (kivonat)
Különösen fontos, hogy a mesék mesék meghatározó helyet foglaljanak el a gyermekeink mindennapjaiban, legyen az akár otthon, akár az óvodában. A mesék segíthetnek bennünket az ő megismerésükben, megértésükbe. A mesével nagyon sokrétűen tudunk fejleszteni különböző képességeket, részképességeket. Célom annak a feltérképezése volt, hogy a mai rohanó, digitalizált világban a mese szerepe mennyire fontos, milyen szerepet tölt be a családok életében, mennyire tudatosak a szülők meseválasztás terén, illetve kíváncsi voltam, milyen nevelő, mentális- és személyiségfejlesztő hatásokat, változásokat vesznek észre gyermekükön a mesék által. Kutatásomat szülőknek szánt kérdőíves módszerrel végeztem abban az óvodában, ahol dolgozok. A válaszok alapján bebizonyosodott, hogy az élő mese varázsa nem tudja helyettesíteni a digitális történeteket, illetve, hogy a meséket a szülők fontosnak tartják, a napirendjük része, szem előtt tartják a nevelési értékek átadását, tudatában vannak annak, hogyan hatnak a mesék a gyermekek érzelmeire, mentális állapotára.
Magyar cím
Mese, nevelés, mentális jólét: a mesék szerepe az óvodáskorú gyermekek érzelmi fejlődésében
Angol cím
Fairy tales, education, mental well-being: the role of fairy tales in the emotional development of preschool children
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet
Szak
BPK - Pedagógus szakvizsga (PSZV)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Anna Petróné Albert |
Dátum: | 07 Júl 2025 08:57 |
Utolsó módosítás: | 07 Júl 2025 08:57 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14659 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |