Németh, Nikolett Kinga (2025) Gyógypedagógia szerepe az oxigénhiánnyal született gyermekek életében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
Németh Nikolett Kinga - Gyógypedagógia szerepe az oxigénhiánnyal született gyermekek életében - szakdolgozat.pdf.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (939kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom fő témája az oxigénhiányos születés. A kutatásom során arra kerestem a választ, hogy a szülők mennyire tartják fontosnak a gyógypedagógusok szerepét, illetve a hipoxia leggyakoribb hosszú távú következménye a mozgás rendszerét érinti. A célom eléréséhez az interjú és kérdőív módszerét alkalmaztam. Interjút két szülész-nőgyógyász szakorvossal készítettem. A kérdőívem azon szülőkhöz szólt, akiknek gyermekük oxigénhiánnyal született. A szakdolgozatomban többek között az újszülöttkori oxigénhiányhoz vezető tényezőket, rövid és hosszú távú hatásokat, gyógypedagógia szerepét mutatom be. A kutatásom végére arra a következtetésre jutottam, hogy az oxigénhiánnyal született gyermekek életében nagyon fontos a gyógypedagógus szerepe és, hogy a kérdőívet kitöltők által a leggyakoribb hosszú távú következmény a mozgás rendszerét érinti.
Magyar cím
Gyógypedagógia szerepe az oxigénhiánnyal született gyermekek életében
Angol cím
The role of special education in the lives of children born with oxygen deprivation
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet
Szak
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
SOE-BPK
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Nikolett Kinga Németh |
Dátum: | 15 Júl 2025 05:38 |
Utolsó módosítás: | 15 Júl 2025 05:38 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14651 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |