Tagyi, Csenge (2025) A lóasszisztált foglalkozások hatása a pszichoszociális és kognitív képességek fejlődésére. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
szakdolgozat_tagyi_csenge_e60rxy.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat célja a lóasszisztált foglalkozások kognitív és pszichoszociális képességekre gyakorolt hatásának bemutatása. Noha ezen módszer hatékonysága a szakirodalomban visszatérően megjelenik, a pedagógiai és szülői gyakorlatba még nem épült be kellő mértékben, mint az iskolai képességfejlesztés egyik leghatékonyabb és legtermészetesebb eszköze. A dolgozat első része az iskolába lépés jogszabályi és szakmai kereteit tekinti át, majd rendszerezi a kognitív és pszichoszociális funkciók fejlődésével és fejlesztésével kapcsolatos elméleti alapokat. Ezt követően az állatasszisztált intervenciók általános jellemzői kerülnek bemutatásra. A dolgozat fókuszában a lóasszisztált foglalkozások állnak, melyeket szakirodalmi háttérrel megalapozva egy tíz alkalmas fejlesztőfoglalkozáson keresztül vizsgál az esettanulmány. Az eredmények azt mutatják, hogy a lovasterápia komplex, többirányú fejlődést képes előidézni már rövid, három hónapos időintervallumon belül is.
Magyar cím
A lóasszisztált foglalkozások hatása a pszichoszociális és kognitív képességek fejlődésére
Angol cím
The impact of horse assistant therapy on the development of psychosocial and cognitive skills
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | dr. Csenge Tagyi |
Dátum: | 23 Jún 2025 12:12 |
Utolsó módosítás: | 23 Jún 2025 12:12 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14631 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |