Farádi, Natália Krisztina (2025) A szülői nevelés hatása kiemelten a hátrányos helyzetű gyermekekre, Vas vármegye vonatkozásában. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
Szakdolgozat_Farádi_Natália _Krisztina_FUP9SV.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom a szülői nevelés hatását vizsgálja kiemelten a hátrányos helyzetű gyermekekre, Vas vármegye vonatkozásában. A szakirodalmi áttekintésben a gyermeki fejlődés jellemzőiről olvashatunk óvodáskorban, majd a fejlődést befolyásoló tényezők által közelebb kerülünk a hátrányos helyzethez, annak fogalmához, megértéséhez támogató lehetőségeihez. Az óvoda, de elsősorban az óvodapedagógus nagyban hozzájárul, ahhoz, hogy a hátrányos helyzetű gyermekek felzárkózzanak társaikhoz, olyan környezetben lehessenek, ahol a cél a hátránycsökkentés. Ezen gyermekek fejlődése eltér a nem hátrányos helyzetű gyermekektől, ugyanis olyan családokból érkeznek az óvodába, ahol a szülők alacsony iskolázottságúak, gyermekeik nem megfelelő lakókörnyezetben nőnek fel. Ezek a gyermekek főként kommunikációs, szociális és értelmi készségek terén mutatnak lemaradást társaikhoz képest. A pedagógusok a hátránycsökkentés több alternatíváját is alkalmazzák, viszont ebben a szülők együttműködésének is kiemelt szerepe van, mely sokszor nehézségekbe ütközik.
Magyar cím
A szülői nevelés hatása kiemelten a hátrányos helyzetű gyermekekre, Vas vármegye vonatkozásában.
Angol cím
The influence of parental education on severely disadvantaged children in the context of Vas County.
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Natália Farádi |
Dátum: | 23 Jún 2025 12:23 |
Utolsó módosítás: | 23 Jún 2025 12:23 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14608 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |