Az óvoda-iskola átmenet nehézségei az érintettek szemszögéből

Bartháné Kőmüves, Katalin Terézia (2025) Az óvoda-iskola átmenet nehézségei az érintettek szemszögéből. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Bartháné Kőmüves Katalin Terézia -Az óvoda-iskola átmenet nehézségei az érintettek szemszögéből.pdf] PDF
Bartháné Kőmüves Katalin Terézia -Az óvoda-iskola átmenet nehézségei az érintettek szemszögéből.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Az óvoda-iskola átmenet egy olyan aktuális téma, ami minden érintett szereplőnek kihívást jelent. A folyamat során más-más nehézséggel szembesülnek a gyermekek, a szülők, és a pedagógusok. Az átmeneti időszak kulcsfontosságú a gyermek érzelmi, szociális és mentális fejlődése szempontjából, és az átmenet sikere vagy kudarca jelentősen befolyásolhatja a későbbi tanulmányi kimenetelét és az életminőségét. A kutatásom lehetővé teszi, hogy átfogó képet kapjak az átmenet során felmerülő kihívásokról, nehézségekről valamint azok lehetséges okairól, és következményeiről. Dolgozatomban ezeket a felmerülő problémákat mutatom be és elemzem. Feltárom, hogy hogyan vélekednek az iskolaérettségről az óvodapedagógusok és a tanítók. Milyen elvárásai vannak iskolaválasztáskor a szülőknek az iskolával szemben. Hogyan működik az intézmények kapcsolattartása. Az adatok elemzésén keresztül szeretném megmutatni, hogyan élik meg és reagálnak az egyes szereplők az átmeneti időszak különböző aspektusaira, valamint hogy milyen összefüggések fedezhetők fel az élményeikben és reakcióikban. Az így kapott átfogó kép alapján célom az, hogy hozzájáruljak ezen időszak jobb megértéséhez, és a zökkenőmentes óvoda-iskola átmenetet támogató intézkedések fejlesztéséhez.

Magyar cím

Az óvoda-iskola átmenet nehézségei az érintettek szemszögéből

Angol cím

The difficulties of transitioning from nursery school to primary school from the point of view of those concerned

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kissné Zsámboki, Dr. Réka
egyetemi docens, PhD.

Helyi kari azonosító

SOE BPK

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Katalin Terézia Bartháné Kőmüves
Dátum: 23 Jún 2025 12:06
Utolsó módosítás: 23 Jún 2025 12:06
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14578

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet