A Komplex Mozgásterápia óvodáskorban a tanulási nehézségek elkerülésére

Csőkör, Georgina (2025) A Komplex Mozgásterápia óvodáskorban a tanulási nehézségek elkerülésére. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Csőkör Georgina.A Komplex Mozgásterápia óvodáskorban a tanulási nehézségek elkerülésére.szakdolgozat.pdf] PDF
Csőkör Georgina.A Komplex Mozgásterápia óvodáskorban a tanulási nehézségek elkerülésére.szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Absztrakt A Komplex Mozgásterápia óvodáskorban a tanulási nehézségek elkerülésére Készítette: Csőkör Georgina, SMMLB3 Benedek Elek Pedagógiai Kar, gyógypedagógia szak konzulens: Vigh-Dajcs Bernadett, mesteroktató A dolgozatom a Komplex Mozgásterápia hatását járja körül, azaz a tanulási nehézségeket lehet e elkerülni, enyhíteni, ha a gyermeknek van lehetősége részt venni a terápiában. Kutatásom célcsoportja az óvodás korosztály, a hipotéziseimben többek között arra keresem a választ, hogy a részképesség zavarokra, melyek az iskolaérettséggel függnek össze, azokra lehet e jótékony hatással a terápia. Vizsgálom kérdőíves kutatásomban, hogy milyen módszerekkel, eszközökkel figyelik, követik a tatabányai óvodákban az iskolakészültséget, illetve kíváncsi voltam arra is, sejtésem igazolódik e, hogy az SNI-s és BTMN-s gyermekek száma növekedett az elmúlt időszakban, melyet tatabányai óvodapedagógusok körében végeztem. Az interjút, tapasztalt mozgásfejlesztő szakemberrel készítettem, akinek „kezei” alól, több óvodás korosztályú gyermek került ki. Ahogyan a kutatás megkezdésekor is sejtettem, a gyermekek óvodai megfigyelését, követését szorosabbá lenne szükséges tenni a törvényi szabályozásokkal. A Komplex Mozgásterápia pedig mindenképpen pozitívan hat az esetlegesen kialakuló tanulási nehézségekre.

Magyar cím

A Komplex Mozgásterápia óvodáskorban a tanulási nehézségek elkerülésére

Angol cím

Prevention of learning difficulties through Complex Movement Therapy in preschool-aged children

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Gyógypedagógia (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Vigh-Dajcs, Bernadett
mesteroktató

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Georgina Csőkör
Dátum: 23 Jún 2025 11:38
Utolsó módosítás: 23 Jún 2025 11:38
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14571

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet