A szülői nevelési stílusok hatása kisgyermekkorban. A szülő és az óvoda kapcsolata. A szülői attitűdök hatása a korai fejlesztésre.

Kelemenné Farkas, Ágnes (2025) A szülői nevelési stílusok hatása kisgyermekkorban. A szülő és az óvoda kapcsolata. A szülői attitűdök hatása a korai fejlesztésre. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Kész szakdolgozat.pdf] PDF
Kész szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (963kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom célja a szülői nevelési stílusok kisgyermekkorra gyakorolt hatásainak vizsgálata, különös tekintettel a szülők és az óvoda kapcsolatára, valamint a szülői attitűdök szerepére a korai fejlesztés folyamatában. A kutatás stratégiája induktív, összefüggésfeltáró jellegű volt, módszertanát tekintve pedig kérdőíves kikérdezést alkalmaztam, megkerestem óvodapedagógusokat és szülőket is egyaránt, hogy reális képet kaphassak a témával kapcsolatban. A kutatást országos szinten, online formában végeztem, 90 óvodapedagógusi kitöltéssel és 150 szülői kitöltéssel. A vizsgálat során törekedtem, hogy feltárjam a nevelési stílusok és a gyermekek szociális, érzelmi és kognitív fejlődése közötti összefüggéseket, valamint megismerjem a szülő-óvoda kapcsolat minőségének hatását a korai fejlesztés eredményességére. A tudatos, együttműködő szülői magatartás és a pozitív óvodai kapcsolatok elősegítik a gyermekek fejlődését, míg a passzív vagy elzárkózó hozzáállás gátolhatja a fejlesztő tevékenységek hatékonyságát. Azonban ezek teljes bizonyítása további kutatásokat igényel, több éves kutatással lehetne bizonyítani. Ezért kiéleztem a dolgozat második felét a kiírt és megvalósuló fejlesztésekre az intézményekben, illetve a felmerülő problémák esetén való együttműködésre.

Magyar cím

A szülői nevelési stílusok hatása kisgyermekkorban. A szülő és az óvoda kapcsolata. A szülői attitűdök hatása a korai fejlesztésre.

Angol cím

The impact of parenting styles in early childhood. The relationship between parent and kindergarten. The impact of parental attitudes on early development.

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kissné Dr. Zsámboki, Réka
dékánhelyettes, egyetemi docens

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Ágnes Kelemenné Farkas
Dátum: 23 Jún 2025 12:06
Utolsó módosítás: 23 Jún 2025 12:06
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14540

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet