Az integráció megvalósulása egy konkrét eset kapcsán

Berényiné Gombos, Katalin (2025) Az integráció megvalósulása egy konkrét eset kapcsán. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Berényiné Gombos Katalin-Az integráció megvalósulása egy konkrét eset kapcsán-szakdolgozat.pdf] PDF
Berényiné Gombos Katalin-Az integráció megvalósulása egy konkrét eset kapcsán-szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (635kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban kutatásom témájaként az integráció megvalósulását választottam egy alsó tagozatos tanuló bemutatása kapcsán. Személyiségi jogai miatt KJ-ként hivatkozom rá. KJ egy sajátos nevelési igényű kislány, akinek az oktatása integráltan történik. Kutatásom célja, hogy bemutassam KJ integrációját, valamint információt szerezzek arról, hogy az intézmény milyen személyi és tárgyi feltételekkel tudja támogatni a beintegrálható sajátos nevelési igényű tanulókat. Szeretnék ismereteket szerezni arról, hogy milyen jellegű segítséget kap a tanuló az optimális fejlődéséhez. Szándékomban áll kiemelni a kapcsolattartás fontosságát a gyógypedagógus, a gyógypedagógiai munkát segítő asszisztens, ill. szülő és diák között. Nagyon fontos az összmunka, a nyíltság , őszinteség, a problémák átbeszélése , mert csak így érhető el pozitív eredmény. Munkámban ismertetem az integráció fogalmát, típusait. formáit. Írok a sajátos nevelési igény törvényi hátteréről. Összehasonlítom, hogyan valósul meg az integráció különböző külföldi országokban és hazánkban. Kutatómunkám helyszínéül egy székesfehérvári Egyházmegye által fenntartott iskolát választottam. Az intézmény igazgatója hozzájárulásával kiosztásra kerültek kérdőíveim szülők és pedagógusok részére. 3 osztályból 25, 5 osztályból 30 szülőtől, alsó, valamint felső tagozaton 10 pedagógustól érkeztek vissza válaszok. Interjút készítettem az iskola igazgatóhelyettes asszonyával, hogy több információt szerezzek arról, hogy az intézményben milyen formában valósul meg az integráció, valamint KJ édesanyja engedélyével családlátogatást tettem otthonukban és szóban kérdeztem meg őt tapasztalatairól az integrációval kapcsolatban, valamint KJ fejlődéstörténetéről (mozgás, beszéd). A sajátos nevelési igényű tanuló osztályfőnökével készített interjúból pedig KJ tanulmányi fejlődéséről, képességeiről kaptam átfogó képet.

Magyar cím

Az integráció megvalósulása egy konkrét eset kapcsán

Angol cím

The Presence of Integration in a Particular Situation

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Gyógypedagógia (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Vigh-Dajcs, Bernadett
Mesteroktató

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Katalin Berényiné Gombos
Dátum: 23 Jún 2025 11:38
Utolsó módosítás: 23 Jún 2025 11:38
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14278

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet