Berényiné Gombos, Katalin (2025) Az integráció megvalósulása egy konkrét eset kapcsán. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
Berényiné Gombos Katalin-Az integráció megvalósulása egy konkrét eset kapcsán-szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (635kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban kutatásom témájaként az integráció megvalósulását választottam egy alsó tagozatos tanuló bemutatása kapcsán. Személyiségi jogai miatt KJ-ként hivatkozom rá. KJ egy sajátos nevelési igényű kislány, akinek az oktatása integráltan történik. Kutatásom célja, hogy bemutassam KJ integrációját, valamint információt szerezzek arról, hogy az intézmény milyen személyi és tárgyi feltételekkel tudja támogatni a beintegrálható sajátos nevelési igényű tanulókat. Szeretnék ismereteket szerezni arról, hogy milyen jellegű segítséget kap a tanuló az optimális fejlődéséhez. Szándékomban áll kiemelni a kapcsolattartás fontosságát a gyógypedagógus, a gyógypedagógiai munkát segítő asszisztens, ill. szülő és diák között. Nagyon fontos az összmunka, a nyíltság , őszinteség, a problémák átbeszélése , mert csak így érhető el pozitív eredmény. Munkámban ismertetem az integráció fogalmát, típusait. formáit. Írok a sajátos nevelési igény törvényi hátteréről. Összehasonlítom, hogyan valósul meg az integráció különböző külföldi országokban és hazánkban. Kutatómunkám helyszínéül egy székesfehérvári Egyházmegye által fenntartott iskolát választottam. Az intézmény igazgatója hozzájárulásával kiosztásra kerültek kérdőíveim szülők és pedagógusok részére. 3 osztályból 25, 5 osztályból 30 szülőtől, alsó, valamint felső tagozaton 10 pedagógustól érkeztek vissza válaszok. Interjút készítettem az iskola igazgatóhelyettes asszonyával, hogy több információt szerezzek arról, hogy az intézményben milyen formában valósul meg az integráció, valamint KJ édesanyja engedélyével családlátogatást tettem otthonukban és szóban kérdeztem meg őt tapasztalatairól az integrációval kapcsolatban, valamint KJ fejlődéstörténetéről (mozgás, beszéd). A sajátos nevelési igényű tanuló osztályfőnökével készített interjúból pedig KJ tanulmányi fejlődéséről, képességeiről kaptam átfogó képet.
Magyar cím
Az integráció megvalósulása egy konkrét eset kapcsán
Angol cím
The Presence of Integration in a Particular Situation
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Katalin Berényiné Gombos |
Dátum: | 23 Jún 2025 11:38 |
Utolsó módosítás: | 23 Jún 2025 11:38 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14278 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |