Drámapedagógiai módszerekkel támogatott erdőpedagógiai foglalkozások

Borbély, Ella (2024) Drámapedagógiai módszerekkel támogatott erdőpedagógiai foglalkozások. BA/BSc, Erdőmérnöki Kar.

[thumbnail of BorbélyElla2024.pdf.pdf] PDF
BorbélyElla2024.pdf.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom bevezetésében rámutatok arra, hogy nagyon fontosnak tartom, hogy a gyermekek sok időt töltsenek a természetben, mivel a családok szabadidejükben - amiből egyre kevesebb van – nagyon nehezen mozdulnak ki a négyfal közül. Így a természet megismerésének feladata, megszerettetése ránk vár, pedagógusokra, ahol ez a családi nevelésből kimarad. Ehhez új, játékos módszerekre van szükség. A drámapedagógia elméleti háttere után párhuzamot vontam a dráma – és erdőpedagógia között. Azonos célokat, feladatokat tudtam felsorakoztatni a két módszer között. Kérdőívet szerkesztettem óvodapedagógusoknak, és erdőgazdaságoknak. A kérdések segítségével olyan információkhoz jutottam, melyek segítségével tovább tudtam lépni a dolgozatom megírásában. 3 drámapedagógiai foglalkozást terveztem, 3 témakörben, melyhez hozzárendeltem az erdőpedagógiát. Dolgozatom végén javaslatot tettem arra, hogy az erdei iskolákban milyen módszertani megújulásra lenne szükség.

Magyar cím

Drámapedagógiai módszerekkel támogatott erdőpedagógiai foglalkozások

Angol cím

Forest pedagogy sessions supported by drama pedagogic methods

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Erdőmérnöki Kar

Tanszékcsoport/intézet

EMK - Erdő- és Természeti Erőforrás-gazdálkodási Intézet

Szak

NEM RÉSZLETEZETT

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Horváth, Dr. Tamás
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Ella Borbély
Dátum: 09 Dec 2024 09:00
Utolsó módosítás: 23 Szep 2025 14:32
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/13488

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet