Göcsei, Bettina (2024) A VELUX Magyarország Kft. megújult áruforgalom irányítási rendszerének elemzése. Az ötlettől a megvalósításig. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAL-24_07.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 2039 Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom célja, hogy bemutassam és elemezzem a VELUX Magyarország Kft. által megvalósított áruforgalom irányításának korszerűsítésére létrehozott projektjét és ennek végeredményét. Az ötlet felmerülése abból adódott, hogy a korábban használt rendszer elavulttá és bizonytalanná vált, mely csökkentette a mindennapi munka hatékonyságát. A vállalat magyarországi telephelyei nagy kamionforgalmat bonyolítanak le nap, mint nap, így elengedhetetlen egy biztonságos, stabil rendszer kialakítása mindehhez. A projekt végleges megvalósításához ugyan évek kellettek, de az eredmények és az azóta érkezett felhasználói visszajelzések biztatásra adnak okot. Számos belső- és külső tényező okozta ennek folyamatos halasztását. A projekt kezdeti szakaszában, mikor felméréseket készítettünk és látogatásokat terveztünk minden részleghez, akik felhasználói voltak a korábban használt Áruforgalom adatbázisának, kitört a koronavírus járvány, így nem volt lehetőségünk a személyes felkeresésükre. Illetve belső körökben is jelentős mértékű változások következtek be a logisztikai részlegen - akik a projektben nagyszámban érdekeltek voltak - megduplázódott a létszám, valamint új feladatokat kaptunk, melyeket el kellett sajátítani, így a fő hangsúly ezen és az új kollégák betanításán volt. További nehezítő tényező volt a projekt vezetésének „kézről kézre adása”. Amint minden területen a javulás jelei mutatkoztak, és a projektvezetői szerep is visszakerült a megfelelő kézbe, az ötlet megálmodójához, kiegyensúlyozottság alakult ki a projekt körül. Feladatra alkalmas projektcsapat kialakítása, megfelelő fejlesztőcég kiválasztása után el is kezdődhetett a munka. Folyamatos egyeztetések, rengeteg időt és munkát rááldozva valósult meg az a szoftver, amely teljes mértékben kielégíti a vállalat igényeit és elvárásait. Mivel az előzőleg használt programnak voltak előnyei, ezért azokat szerettük volna megtartani ebben az új, modern és fejlett rendszerben is. Ilyen például az alap- és törzsadatok használata, vagy a bejövő és kimenő fuvarok színekkel való megkülönböztetése. Viszont új funkciók is bevonásra kerültek a fejlesztéseknek köszönhetően. Egyik legnagyobb célja volt a vállalatnak, hogy az SAP-val tudjon kommunikálni, mely megszüntette a duplamunkát és a hibázás lehetőségét. Továbbá az érkezési sorrend alapján történő rakodást felváltotta az időkapuk (slot) bevezetése, melyet a fuvarozó előre tud foglalni a kocsi érkezésének megfelelően. További fejlesztendő terület volt a telefonos egyeztetések minimalizálása, ezért ezt egy SMS-alapú megoldással sikerült eredményesen kezelni. Javaslattételem az lenne, hogy amiért a vállalat elkötelezett az egységesítés iránt minden területen, és készítettem egy felmérést, miszerint 23 különböző áruforgalomirányítási rendszert használ a VELUX világszerte, érdemes lenne megfontolni és célként kitűzni, hogy ezt vigyük tovább. The purpose of my thesis is to present and analyse the project created by VELUX Magyarország Kft. to modernize its goods traffic management and its final results. The idea arose from the fact that the previously used system became outdated and uncertain, which reduced the efficiency of everyday work. The company’s sites in Hungary handle a lot of truck traffic every day, so it is essential to develop a safe and stable system for all if this. The final implementation of the project took years, but the results and user feedback received since then are encouraging. Several internal and external factors caused its continuous postponement. In the initial phase of the project, when we conducted surveys and planned visits to all departments that were users of the previously used Goods Traffic database, the coronavirus outbreak broke out, so we did not have the opportunity to visit them personally. In addition, there were significant changes in internal circles in the logistics department - who where interested in the project in large numbers – the number of employees doubled, an we were given new tasks that had to be mastered, so the main focus was on this and on the training of new colleagues. Another complicating factor was the ’’handover” of project management. As all areas showed signs of improvement, and the role of project manager was returned into the right hands, to the dreamer of the idea, a balance emerged around the project. After forming a project team suitable for the task and selecting a suitable development company, the work could begin. The software, which fully satisfied the needs and expectations of the company, was realized after constant negotiations and devotion of a lot of time and work. Since the previously used program had advantages, we wanted to keep them in this new, modern and advanced system. Examples include the use of basic and master data, or the differentiation of incoming and outgoing shipments by colour. However, new functions were included thanks to the developments. One of the biggest goals of the company was for the system to be able to communicate with SAP, which eliminated double work and the possibility of mistakes. Furthermore, loading based on the order of arrival was replaced by the introduction of time slots, which the carrier can reserve in advance according to the arrival of the truck. Another area to be improved was the minimization of telephone consultations, so this was effectively managed with an SMS-based solution. My suggestion would be that since the company is committed to standardization in all areas and I have made a survey that 23 different goods traffic management systems are used by VELUX worldwide, it would be worth considering and aiming to take this further.
Magyar cím
A VELUX Magyarország Kft. megújult áruforgalom irányítási rendszerének elemzése. Az ötlettől a megvalósításig.
Angol cím
VELUX Hungary Ltd. analysis of the renewed goods traffic management system. From idea to implementation.
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet
Szak
LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAL-24/07
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Bettina Göcsei |
Dátum: | 18 Dec 2024 09:19 |
Utolsó módosítás: | 18 Dec 2024 09:19 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/13398 |
Actions (login required)
Tétel nézet |