Mesterséges Intelligencia Hatása a Marketing Kommunikációra

Szabó, Dorina Rebeka (2024) Mesterséges Intelligencia Hatása a Marketing Kommunikációra. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KBAL-24_13_A.pdf] PDF
KBAL-24_13_A.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (8MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat célja annak bemutatása, hogy a mesterséges intelligencia (MI) hogyan alakította át a marketingkommunikációt a 21. században. Az MI térnyerését sokan új ipari forradalomként emlegetik, mivel alapvetően változtatta meg számos szakma működését. A vállalatok hatalmas mennyiségű adatot kezelnek, amit a hagyományos módszerek már nem tudnak hatékonyan feldolgozni. Az MI lehetőséget biztosít a fogyasztói viselkedés pontos előrejelzésére, ezáltal a kampányok optimalizálására. A marketingkommunikációban az MI számos új eszközt kínál, amelyekkel személyre szabott módon lehet megszólítani a fogyasztókat. Automatizálja az e-mail kampányokat és a közösségi média posztok időzítését, ami időt spórol, csökkenti a hiba lehetőségeket, és növeli a fogyasztói elköteleződést. Az MI-alapú elemzések segítségével a marketingesek pontosabban megérthetik a célközönség viselkedését, így jobban célozhatják kampányaikat. A dolgozat több példán keresztül mutatja be az MI sikeres alkalmazását a marketingben. A dolgozat foglalkozik az MI jövőbeli lehetőségeivel és az általa felvetett etikai kérdésekkel is. Különösen az adatvédelem, a manipuláció, valamint a kreatív munkahelyek esetleges kiváltása jelenthet kihívást. Az MI fejlődése a marketinges szakembereket is új kihívások elé állítja, de számos lehetőséget biztosít a hatékonyabb és célzottabb kommunikációra. A jövőben a fejlett algoritmusok és a fogyasztói élmények még nagyobb szerepet játszanak majd a marketingstratégiákban, de fontos lesz az etikai szempontok figyelembevétele is. Összességében az MI alapjaiban változtatta meg a marketingkommunikációt: lehetővé tette a személyre szabott kampányokat, automatizálta a folyamatokat és optimalizálta az ügyfélkapcsolatokat. A folyamatos fejlődés mellett azonban az etikai kihívások kezelése is kulcsfontosságú marad.

Magyar cím

Mesterséges Intelligencia Hatása a Marketing Kommunikációra

Angol cím

The Impact of Artificial Intelligence on Marketing Communication

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet

Szak

LKK - Kereskedelem és marketing alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Takáts, Dr. Alexandra
egyetemi docens

Helyi kari azonosító

KBAL-24/13/A

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Dorina Rebeka Szabó
Dátum: 18 Dec 2024 09:28
Utolsó módosítás: 18 Dec 2024 09:28
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/13393

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet