Nagy, Karolina (2024) A munkaerő megtartást támogató ösztönzési és motivációs rendszerek a HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt.-nél. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
Szakdolgozat_Nagy Karolina_R3R96K.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 4 Október 2039 Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A 21. században a munkaerőpiac jelentősen átalakult. Új irányzatok, stratégiák és szemlé letek dominálnak. A globális gazdaság nagy átalakulásokon ment át a 20-21. században, melynek következtében az Emberi Erőforrás Menedzsment területe is egyre hangsúlyo sabbá vált. Ezek a változások hozzájárultak a humán terület fejlesztéséhez és fejlődéséhez egyaránt. A munkakörök egyre összetettebbek és sajátos profillal rendelkeznek. Napjaink ban egyre inkább felerősödik a fluktuáció, valamint a rengeteg munkalehetőség miatt az emberek könnyebben és rugalmasabban váltanak munkahelyet. Ahhoz, hogy egy -egy munkavállaló teljes értékű munkaerővé válhasson a vállalatnál, hosszas tanulási- és bein tegrálási folyamatokon kell keresztül mennie, ami nem kevés energiát jelent adott szerve zetnek. A beillesztési folyamatot, valamint a tanulási tervet meg kell tervezni, és a már ré góta a szervezetnél dolgozóktól vesz el teljesértékű munkavégzést az újbelépő integrálási folyamata. Éppen ezért különösen nagy hangsúlyt kell fektetni a munkaerő megtartásra. A munkaerő megtartásunk akkor lehet hatékony és eredményes, ha megfelelő mó don tudjuk alkalmazni az Emberi erőforrás menedzsment által kínált motivációs és ösz tönző rendszereket. Érdemes kihangsúlyozni, hogy semmi esetben sem érdemes általános sablonokat alkalmazni, hanem a megtartási és ösztönző rendszereket minden esetben a vállalat/szervezet igényeire kell szabni. Szakmai gyakorlatomat a HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt.-nél végeztem az Emberi erőforrás menedzsment területén. A 14 hetes gyakorlatom alatt tanulmányoztam a vállalati kultúrát, stratégiát, és a humán politikáját. A kiválasztási és toborzási folyama tokban magam is részt vettem, ezáltal rálátást kaphattam a munkaerőpiac jelenlegi helyze tébe. Vállalati és munkáltatói oldalról megismertem azokat a kompetenciákat, amelyeket a szervezet fontosnak és nélkülözhetetlennek tart egy-egy újbelépő kiválasztása során. A munkavállalói oldal nézőpontját is megismerhettem, vagyis, hogy mik azok a tényezők, amelyeket a dolgozók figyelembe vesznek, amikor jelentkeznek egy vállalathoz. A munkaerőmegtartással, motivációval, ösztönzéssel és humán stratégiákkal kapcsolatos szakirodalmakat tanulmányoztam. Megismertem a főbb elméleteket, amelyeket a munka vállalók motiválásáról írtak, majd ezeket az ismereteket hasonlítottam össze a HEINE KEN Hungária Sörgyárak Zrt.-ben alkalmazott politikákkal. A korszerű és tudományosan elfogadott humán erőforrás elméletek bemutatása és tanulmányozása után megvizsgálom, hogy a vállalat eddigi munkaerő biztosítási, toborzási, integrálási és motivációs gyakorla tai mennyiben álnak összhangban a szakirodalom módszereivel.
Magyar cím
A munkaerő megtartást támogató ösztönzési és motivációs rendszerek a HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt.-nél
Angol cím
INCENTIVE AND MOTIVATION SYSTEMS SUPPORTING WORKFORCE RETENTION AT HEINEKEN HUNGÁRIA SÖRGYÁRAK ZRT.
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet
Szak
LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN-24/43
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Karolina Nagy |
Dátum: | 18 Dec 2024 09:59 |
Utolsó módosítás: | 18 Dec 2024 09:59 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/13377 |
Actions (login required)
Tétel nézet |