Határok árnyékában: marketingstratégia a három határ mentén

Skaper, Dorina (2024) Határok árnyékában: marketingstratégia a három határ mentén. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KBAL-24_11.PDF] PDF
KBAL-24_11.PDF
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 2039

Download (6MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban a marketingstratégia kialakításához szükséges elengedhetetlen tényezők kerülnek összefoglalásra és egy határ menti vállalat marketingstratégia megállapításához létfontosságú komponensek sorozata kerül bemutatásra. A dolgozatom készítésével több cél került megfogalmazásra. Első célja, hogy elemezzem a marketingstratégia alapjait, fajtáit, típusait, illetve a megvalósításához szükséges külső befolyásoló tényezőket. Felsorolásra, majd bemutatásra kerülnek a vállalati stratégia létrehozásához szükségszerű belső, külső és piaci elemzési változatok. A szakirodalmak összetett összegyűjtését, majd megfogalmazását követően a határ menti vállalatok, majd közvetlenül egy olyan gazdasági társaság prezentálása, mely nem épített ki saját magának marketingstratégiát. Meghatározásra kerültek magának a vállalkozásnak a stratégia felállításához nélkülözhetetlen elemzések a saját belátásom és az ügyvezetővel való megbeszélések alapján. Kutatásom során kérdőíves kutatás keretein belül megkérdezésre kerültek a B2C piac vásárlói, hogy mely marketingkommunikációs eszközök alkalmazásával lehet megrendelések leadására buzdítani a magánfogyasztókat. A kutatást megelőző probléma a B2C piac háttérbe szorulása volt, ugyanis az utóbbi időben csakis a B2B piac volt a középpontban. Nagy előnynek mondható, hogy elsősorban a határ mentén élő emberek igényei kerültek felmérésre. Érdekességnek számít mindezek mellett, hogy összesen három különböző nyelven került a kérdőív kiállításra, ezáltal magyar, osztrák és szlovén vélemények leszűrésére is volt lehetőség. Az eredményeket összegezve, pontosan meghatározhatók a bevezetni kívánt marketingmódszerek együttese, melyek nagy valószínűséggel mind a három országban dominálni fognak. Az eredmények kézhez vételét követően meghatározható, hogy az online marketing továbbra is az élen jár a marketingkommunikációs eszközök alkalmazásában és nem csak belföldi viszonylatban, hanem nemzetközi szinten is eredményeket produkál. Kiemelt fontos, hogy az Instagram platform is egyre felmenőbb állapotban van a külföldi fogyasztók körében, ezáltal ajánlott a határ menti vállalatoknak e felület mindennapos alkalmazásával is élni. Érdekességnek mondható, hogy a nyomtatott szórólapokra is fogékonyak. A külföldi nemzetiségek viszont kevésbé érhetőek el a televíziós vagy a rádiós reklámokkal, ezért ezekkel a lehetőségekkel nem kell élnie egy határhoz közel fekvő vállalatnak. Több időt célszerű fordítani a fellelőségvállalásra, mivel hangsúlyozásával, több fogyasztó érhető el a kapott eredmények alapján. Összességében kijelenthető, hogy az ajánlott javaslatok alkalmazásával a megrendelések száma emelkedni fog és remélhetőleg rövid időn belül a bevételek is várhatóan növekedni fognak.

Magyar cím

Határok árnyékában: marketingstratégia a három határ mentén

Angol cím

In the shadow of borders: marketing strategy along the three borders

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet

Szak

LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mészáros, Dr. Katalin
egyetemi docens, PhD

Helyi kari azonosító

KBAL-24/11

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Dorina Skaper
Dátum: 18 Dec 2024 09:25
Utolsó módosítás: 18 Dec 2024 09:25
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/13359

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet