Skaper, Dorina (2024) Határok árnyékában: marketingstratégia a három határ mentén. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAL-24_11.PDF Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 2039 Download (6MB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban a marketingstratégia kialakításához szükséges elengedhetetlen tényezők kerülnek összefoglalásra és egy határ menti vállalat marketingstratégia megállapításához létfontosságú komponensek sorozata kerül bemutatásra. A dolgozatom készítésével több cél került megfogalmazásra. Első célja, hogy elemezzem a marketingstratégia alapjait, fajtáit, típusait, illetve a megvalósításához szükséges külső befolyásoló tényezőket. Felsorolásra, majd bemutatásra kerülnek a vállalati stratégia létrehozásához szükségszerű belső, külső és piaci elemzési változatok. A szakirodalmak összetett összegyűjtését, majd megfogalmazását követően a határ menti vállalatok, majd közvetlenül egy olyan gazdasági társaság prezentálása, mely nem épített ki saját magának marketingstratégiát. Meghatározásra kerültek magának a vállalkozásnak a stratégia felállításához nélkülözhetetlen elemzések a saját belátásom és az ügyvezetővel való megbeszélések alapján. Kutatásom során kérdőíves kutatás keretein belül megkérdezésre kerültek a B2C piac vásárlói, hogy mely marketingkommunikációs eszközök alkalmazásával lehet megrendelések leadására buzdítani a magánfogyasztókat. A kutatást megelőző probléma a B2C piac háttérbe szorulása volt, ugyanis az utóbbi időben csakis a B2B piac volt a középpontban. Nagy előnynek mondható, hogy elsősorban a határ mentén élő emberek igényei kerültek felmérésre. Érdekességnek számít mindezek mellett, hogy összesen három különböző nyelven került a kérdőív kiállításra, ezáltal magyar, osztrák és szlovén vélemények leszűrésére is volt lehetőség. Az eredményeket összegezve, pontosan meghatározhatók a bevezetni kívánt marketingmódszerek együttese, melyek nagy valószínűséggel mind a három országban dominálni fognak. Az eredmények kézhez vételét követően meghatározható, hogy az online marketing továbbra is az élen jár a marketingkommunikációs eszközök alkalmazásában és nem csak belföldi viszonylatban, hanem nemzetközi szinten is eredményeket produkál. Kiemelt fontos, hogy az Instagram platform is egyre felmenőbb állapotban van a külföldi fogyasztók körében, ezáltal ajánlott a határ menti vállalatoknak e felület mindennapos alkalmazásával is élni. Érdekességnek mondható, hogy a nyomtatott szórólapokra is fogékonyak. A külföldi nemzetiségek viszont kevésbé érhetőek el a televíziós vagy a rádiós reklámokkal, ezért ezekkel a lehetőségekkel nem kell élnie egy határhoz közel fekvő vállalatnak. Több időt célszerű fordítani a fellelőségvállalásra, mivel hangsúlyozásával, több fogyasztó érhető el a kapott eredmények alapján. Összességében kijelenthető, hogy az ajánlott javaslatok alkalmazásával a megrendelések száma emelkedni fog és remélhetőleg rövid időn belül a bevételek is várhatóan növekedni fognak.
Magyar cím
Határok árnyékában: marketingstratégia a három határ mentén
Angol cím
In the shadow of borders: marketing strategy along the three borders
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet
Szak
LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAL-24/11
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Dorina Skaper |
Dátum: | 18 Dec 2024 09:25 |
Utolsó módosítás: | 18 Dec 2024 09:25 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/13359 |
Actions (login required)
Tétel nézet |