"Bokorról tonikba" - A Nyugat- és Közép-Dunántúl ginfogyasztási szokásai

Szalai, Fanni (2024) "Bokorról tonikba" - A Nyugat- és Közép-Dunántúl ginfogyasztási szokásai. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KBAN-24_24.pdf] PDF
KBAN-24_24.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Alábbi szakdolgozat a ginfogyasztási szokásokat méri fel Magyarország Nyugat- és KözépDunántúli régiójában. A munka elején elhangzik mi is pontosan a gin, milyen történelmi események vezettek ahhoz, hogy ma ismerjük ezt az alkoholt ebben a formában, valamint hogyan zajlik az előállítása, de szó esik a különböző típusokról és a külföldi és magyar márkákról egyaránt. Az elméleti rész második szakaszában a már meglévő italfogyasztási trendek kerülnek feltárásra, mi is a helyzet a különböző országokban, illetve hogyan célszerű fogyasztani a gint, kihangsúlyozva a tonik minőségét és a díszítések fontosságát. Szó esik a ginekben megtalálható fűszerekről, a különböző ízesítésekről. Említésre kerülnek a szociális események, ahol lehet találkozni szakértőkkel és továbbfejlesztheti magát minden érdeklődő, vagy csak kikapcsolódik egyet egy kellemes koktélt fogyasztva. A gyakorlati része a dolgozatnak azzal foglalkozik, hogy van-e kereslet ebben a régióban. A magyar gin-piackutatás első lépéseként arra keresi a választ, hogy íz alapján képesek-e az emberek eldönteni, milyen a jó minőség. Érinti a kesernyés London Dry Gin és a gyümölcsös Pink Gin konfliktusát, felméri, melyiknek ki a célcsoportja. Ennek érdekében két szakmai interjú után egy ginkóstolás kerül megrendezésre, melyben a nem és kor szerint szétosztott részvevők három különböző gint kóstolnak meg és azokra a kérdésekre válaszolnak, hogy két London Dry típusú gin közül melyik szerintük a jobb minőségű ital, milyen ízjegyeket éreznek ki belőlük, valamint egy epres Gin & Tonic kóstolása után el kell dönteni, hogy a klasszikus, vagy a pink vonalat fogyasztotta szívesebben. Végeredményben megállapítható, hogy a 36 éven felüli hölgyek érzik a legjobban a minőséget, de a 35 év alatti korosztály nagyrésze is helyesen válaszolt. Továbbá, a fiatalabbak egyértelműen az édesebb italt vallották ízletesebbnek, de a 36 éven felüli hölgyek az elvárásokkal ellentétben inkább a klasszikus vonalat választották. Ízjegyekben a válaszadók szerint a citrusfélék és a különböző piros bogyós gyümölcsök domináltak leginkább. A kutatás segít megkülönböztetni a nemek és a korosztályok különböző preferenciáit és biztos alapot, valamint ráépülési javaslatokat nyújt a későbbi kutatásokhoz. The following thesis examines the gin consumption habits of Western and Middle Transdanubia. At the beginning of this work, it is explained what is gin exactly, what historical events led to its recognition in its current form. It explaines how the production of gin takes place and lists the types, and some of the famous foreign and Hungarian brands as well. In the second part of the theoretical section, the already existing beverage consumption trends are explored with example on other countries and also the characteristics of gin consumption, emphasizing the quality of the tonic and importance of decorations. It discusses the spices and the different flavours which can be found in the different brands of gin. Social events are also mentioned, where the people, who are interested in this topic can meet the experts of this area and educate themselves or simply relax while enjoying a pleasant cocktail. The practical part of this research deals with the question whether there is market demand in this region. As the first step of the Hungarian gin market research, it seeks to determine whether people can decide on the quality based on taste. It also addresses the conflict between the bitter London Dry Gin and the fruity Pink Gin and assesses their target audiences. To examine that, after two professional interviews, a gin tasting is organized, in which the participants, divided by gender and age, taste three different gin brands and answer the questions which one of the two London Dry types of gins they consider to be of better quality, which flavours they do detect in both, and at the end, after drinking the pink Gin & Tonic they have to decide if they prefer the classic or the strawberry taste. In conclusion, women above the age of 36 perceive quality the best, but the average participants under the age of 35 also answered correctly. Furthermore, they clearly declared the sweeter drink more delicious, but contrary of the expectations, the women over the age of 36 choose the classic drinks over the fruity ones. According to the flavour, the participants stated, that citrus fruits and red berries dominated the most. The thesis helps to distinguish the different preferences of genders and age groups, providing a solid ground and suggestions for further research.

Magyar cím

"Bokorról tonikba" - A Nyugat- és Közép-Dunántúl ginfogyasztási szokásai

Angol cím

"From the bush to the tonic" - The gin consumption habits of Western and Middle Transdanubia

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

LKK - Ökológiai Gazdaságtan Intézet

Szak

LKK - Turizmus-vendéglátás alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Tóth, Dr. Tímea Zsófia
tanársegéd

Helyi kari azonosító

KBAN-24/24

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Fanni Szalai
Dátum: 27 Jún 2024 09:16
Utolsó módosítás: 27 Jún 2024 09:16
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/13114

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet