A fogyasztói és vásárlói magatartásra ható tényezők elemzése mobiltelefonok esetén

Rétfalvi Péter, (2015) A fogyasztói és vásárlói magatartásra ható tényezők elemzése mobiltelefonok esetén. Other, Közgazdaságtudományi Kar.

[img] PDF
Rétfalvi Péter KNL 1608.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1196Kb)

Abstract

Szakdolgozatomban egy olyan témát dolgoztam fel, amely véleményem szerint kiemelt figyelmet kíván a mai világban. A fogyasztói magatartás-kutatások vizsgálatának kiemelt területe a vásárlói döntés folyamatának feltérképezése, mivel a vásárlási indítékok, motivációk azonosítása kulcsfontosságú lehet az egyén cselekedeteinek a megértésében valamint, a fogyasztóknak szóló üzenet megalkotásában és eljuttatásában egyaránt. Dolgozatom témája tehát az, hogy megvizsgáljam, az életstílus és az életmód milyen módon függ össze fogyasztói magatartásunkkal, hogyan és mekkora mértékben befolyásolja azt. Ezen kívül mekkora a márka és a minőség szerepe, mennyire jellemzi a márkahűség fogyasztói attitűdjeinket egy adott termék, jelen esetben a mobiltelefon vásárlása esetén. Célom, hogy bemutassam az infokommunikációs ipar robbanásszerű fejlődését követően, a magyarországi fogyasztói szokások alakulását. Továbbá fontosnak tartom kideríteni az emberek igényeit, megismerni vásárlói magatartását, döntéseinek folyamatát. Bemutatom a szegmentálás folyamatát, a különböző szegmentálási módszereket, mivel ez a marketing koncepció lényeges eleme, amelynek köszönhetően láthatóvá válik, hogy a piac nem homogén egység, hanem különböző fogyasztói csoportok összessége. Említést teszek a trendkutatás fontosságáról, a vásárlásra közvetlenül ható szokásokra, valamint bemutatom, illetve elemzem a vásárlási döntés folyamatát. Szubjektív szempontok alapján összeállított kérdőív alkalmazásával igyekszem képet kapni a fogyasztók mobiltelefonhoz kapcsolódó vásárlási szokásairól. Kutatásom során olyan kérdésekre keresem a választ, mint hogy, a vásárló mi alapján dönt egy-egy készülék megvásárlásakor, melyik márkák manapság a legnépszerűbbek és miért, beszélhetünk-e márkahűségről, illetve korosztályonként miben eltérőek a vásárlási szokásaink. Dolgozatom csak egy pillanatnyi rálátást enged a piacra, hiszen 5 év múlva lehet, hogy már teljesen új szereplők és trendek jelennek meg. A 21. század felvilágosult fogyasztói ebben a globalizált világban, azt választják, aki gyorsan és rugalmasan tudja kielégíteni az igényeket.

Magyar cím

A fogyasztói és vásárlói magatartásra ható tényezők elemzése mobiltelefonok esetén

Angol cím

Analisys of the factors influencing consumer behaviour in case of the mobile phone

Institution

Nyugat-magyarországi Egyetem

Faculty

Közgazdaságtudományi Kar

Tanszékcsoport/intézet

KTK - Üzleti Tudományok Intézet

Specialization

KTK - Mérnök-közgazdász szakirányú továbbképzés (főiskolai) (PG)

Témavezető(k)

Témavezető neveBeosztás, tudományos fokozat, intézményEmail
Némethné Tömő Zsuzsanna, Dr. egyetemi docensntzsuzsa@ktk.nyme.hu

Local id

KTK

Item Type: Szakdolgozat
Depositing User: Rétfalvi Péter
Date Deposited: 2016. Jan. 26. 11:30
Last Modified: 2016. Jan. 26. 11:30
URI: http://diploma.nyme.hu/id/eprint/1309

Actions (login required)

View Item View Item