Tanulási képességek fejlesztése játékpedagógiai eszközökkel

Veres, Zsanett (2024) Tanulási képességek fejlesztése játékpedagógiai eszközökkel. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Veres_Zsanett_E97ANL.pdf] PDF
Szakdolgozat_Veres_Zsanett_E97ANL.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

Jelen szakdolgozat célja, hogy a játékpedagógiai eszközök hatékonyságát vizsgáljam, egy esetbemutatáson keresztül. Szakdolgozati kutatásom középpontjában egy első osztályos szegregált logopédiai osztályba járó kisfiú áll. A gyermek kifejezetten gyenge képességekkel érkezet meg az iskolánkba. A szakdolgozatom során bemutattam a tanuláshoz szükséges részképességeket, a játékpedagógiai általános ismérveit, és a differenciálás hasznosságát a 21. századi pedagógiában. Vizsgálatom alapját egy az év elején felvett rövidített DIFER teszt adja, mely segítségével felmértük a gyermek akkori állapotát. A vizsgálat kiértékelése után elmondhatjuk, hogy életkorához képest jelentős lemaradás tapasztalható nála szinten minden területen. A vizsgálati eredmények tükrében egy három hónapos fejlesztési tervet készítettem a gyermek számára. Mely során kiemelt figyelmet fordítottam az önbizalom fejlesztésre, a kommunikációs készség, a finommotorika, matematikai készség, artikuláció, illetve a beszédértés fejlesztésére. A három hónapos időszak után egy ismétlő mérést végeztünk a gyermeknél, mely alapján elmondható, hogy a gyermek jelentős mértékben fejlődött, de ez már az évközben mutatott eredményein is látszott. Nyitottabb kedvesebb aktívabb lett, nem riad meg annyira a kihívást jelentő feladatokról. Legnagyobb mértékben azonban az írásképe, a szociáliskészségei, és kapcsolatai fejlődtek. Tanulási teljesítménye látványos változáson ment keresztül. Tehát összességében elmondható, hogy a játékpedagógiai eszközök alkalmazása jelentős mértékben hozzájárulhat egy gyermek fejlődéséhez.

Magyar cím

Tanulási képességek fejlesztése játékpedagógiai eszközökkel

Angol cím

Develpoing learning skills with game-based pedagogical tools

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Gyógypedagógia (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mendéné Lajtai, Krisztina
mesteroktató

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Zsanett Veres
Dátum: 17 Szep 2024 08:56
Utolsó módosítás: 17 Szep 2024 08:56
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12952

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet