Faller, Balázs (2024) Élménypedagógia, mint preventív eszköz. MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Diplomamunka_fallerbalázs_B0F25F.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban a függőségekkel kapcsolatos veszélyeztetettség, az addikciókkal kapcsolatos tudásszint és a függőség kialakulásának elkerülését segítő kulcs-kompetenciák összefüggéseit vizsgálom. Megvizsgálom továbbá, hogy az élménypedagógiai módszerekkel megtartott prevenciós foglalkozások milyen változásokat indikálnak a fenti változók függvényében a résztvevők esetén. Kvantitatív on-line kérdőíves módszerrel vizsgáltam a 16-17 éves soproni középiskolásokat a fenti változók mérésével. 643 fős minta alapján nem tudok korrelációt kimutatni a veszélyeztetettség és az addikciós tudásszint között, viszont a veszélyeztetettség és a kulcs-kompetenciák szignifikáns összefüggést mutatnak gyenge negatív korreláció mellett. A 3 csoportban közel 40 diáknak tartott foglalkozássorozat után a résztvevők tudásszintje jelentősen nőtt, kulcs-kompetenciák szintjének mértéke minimális növekedést, veszélyeztetettségük mértéke minimális csökkenést mutatott. Mivel csak részben sikerült bizonyítani a feltevéseket, a kutatás további folytatása szükséges. További vizsgálatok lefolytatása történik majd a foglalkozássorozat hosszabb és ez által részletesebb tartalmú megvalósítása után a későbbiekben.
Magyar cím
Élménypedagógia, mint preventív eszköz
Angol cím
Experiential pedagogy as a preventive tool
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Balázs Faller |
Dátum: | 17 Szep 2024 08:55 |
Utolsó módosítás: | 17 Szep 2024 08:55 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12945 |
Actions (login required)
Tétel nézet |