Érzelmi nevelés a tervezett óvodai ének-zenei foglalkozások tükrében

Némethné Németh, Zsófia (2024) Érzelmi nevelés a tervezett óvodai ének-zenei foglalkozások tükrében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Némethné Németh Zsófia_YRACVK.pdf] PDF
Szakdolgozat_Némethné Németh Zsófia_YRACVK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban az óvodások érzelmi neveléséről, és a zenei foglalkozások nevelő hatásáról és módszertanáról írtam, kiemelt figyelmet szentelve a különböző szociális kompetenciáknak, a gyermeki lélek fejlődési fázisainak, és Forrai Katalin módszertanának. Ehhez mindenekelőtt bemutattam a zenei nevelés rendjét és rendszerét hazánkban, illetve azt, hogy milyen kapcsolat áll fenn a mentális egészség és a zenei műveltség (vagy csak a rendszeres zenehallgatás) között. Bemutattam Forrai Katalin ma is használatban lévő módszertani könyvét, illetve azt a fejlődési utat, amit Forrai könyvei bejártak, mire a legutolsó elnyerte azt a formáját, amiből a főiskolások ma is tanulják az óvodai zenepedagógiát. Az érzelmi intelligenciáról, illetve a különböző szociális kompetenciákról kutattam. Részletesebben bemutattam a gyermeki lélek fejlődési fázisait, illetve azt, hogy az érzelmi és szociális kompetenciák hogyan fejlődnek óvodás korban, mik azok a fejlődési fázisok, amiken a kiscsoportba kerüléstől az iskolaérettségig végig kell mennie a gyermekeknek. Hogy minderre a fejlődésre hogyan hat a gyermek zenei fejlesztése, milyen fiziológiai és mentális hatása van a zenei fejlesztésnek. Bemutattam az óvodát, ahol a kutatást végeztem. Ezek után ismertettem a kutatási hipotéziseimet, a vizsgálat tárgyát, valamint a módszertant, az eszközöket és a mintát: a kutatás két lépcsőből állt. Először egy négy alkalomból álló hospitáláson vettem részt az óvoda mind a négy csoportjában, majd interjút készítettem a csoportok óvodapedagógusaival. Így a hipotéziseim vizsgálatához egy kvalitatív és egy kvantitatív minta állt a rendelkezésemre. Ez alapján pedig a négy hipotézisből mindet tudtam igazolni vagy cáfolni.

Magyar cím

Érzelmi nevelés a tervezett óvodai ének-zenei foglalkozások tükrében

Angol cím

The emotional education in reflect of the planned singing and music classes at kindergarten

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Révész, József
Tanársegéd

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Zsófia Némethné Németh
Dátum: 28 Jún 2024 08:16
Utolsó módosítás: 28 Jún 2024 08:16
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12944

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet