Az új pedagógus életpályamodell változásainak vizsgálata a pedagógusok és a pedagógus képzésben résztvevő hallgatók körében

Egyed, Virág (2024) Az új pedagógus életpályamodell változásainak vizsgálata a pedagógusok és a pedagógus képzésben résztvevő hallgatók körében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Egyed Virág-Az új pedagógus életpályamodell változásainak vizsgálata a pedagógusok és a pedagógus képzésben résztvevő hallgatók körében-szakdolgozat.pdf] PDF
Egyed Virág-Az új pedagógus életpályamodell változásainak vizsgálata a pedagógusok és a pedagógus képzésben résztvevő hallgatók körében-szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Korábban minden álmom akörül forgott, hogy kezemben tartsam a diplomámat, most pedig félek, hogy mi lesz, ha nagybetűs pedagógusként kilépek a világba. Szorítja a mellkasom a bizonytalanság, az alacsony bérezés, az egyre sokasodó munkateher és növekedő felelősség, a szerepkrízis. Szakdolgozatom személyes motivációja abból fakadt, hogy megtudjam, vajon a jelenleg pályán lévő pedagógusok, valamint a még pálya előtt álló hallgatók is tartanak a jövőtől? Munkám során arra kerestem a választ, hogy a vizsgálati személyek hogyan vélekednek a pedagógus életpályamodellről, annak változásairól, „státusztörvény” bevezetéséről? A szakirodalmi áttekintés során megismerhetjük a karrierről, életpályamodellről alkotott legfontosabb elméleteket, valamint feltárom a hazai pedagógus életpályamodell kialakulását a kezdetektől, napjainkig. Szakdolgozatom központjában a 2023. évi LII. törvény a pedagógusok új életpályájáról áll. Kutatásom során induktív stratégiákat részesítettem előnyben. A vizsgálati módszerek köréből a kikérdezést választottam, melyhez egy strukturált interjút, valamint egy narratív fogalmazást alkalmaztam. A kutatási mintámat minősült és még minősítés előtt álló pedagógusok, valamint pedagógus képzésben részt vevő hallgatók alkották. Elemzésem rámutatott arra, hogy a mai kor pedagógusai, valamint a jövő pedagógusai is elégedetlenek a hivatásuk nyújtotta előrehaladási lehetőségekkel, jövedelmezésével és kétségbeesetten tekintenek a pálya elvárásaira és az egyre nagyobb terheire.

Magyar cím

Az új pedagógus életpályamodell változásainak vizsgálata a pedagógusok és a pedagógus képzésben résztvevő hallgatók körében

Angol cím

Examination of changes in the new teacher career model among teachers and students participating in teacher training

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Német nemzetiségi óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kissné Zsámboki, Dr. Réka
egyetemi docens

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Virág Egyed
Dátum: 17 Szep 2024 08:55
Utolsó módosítás: 17 Szep 2024 08:55
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12925

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet