Egyed, Virág (2024) Az új pedagógus életpályamodell változásainak vizsgálata a pedagógusok és a pedagógus képzésben résztvevő hallgatók körében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Egyed Virág-Az új pedagógus életpályamodell változásainak vizsgálata a pedagógusok és a pedagógus képzésben résztvevő hallgatók körében-szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Korábban minden álmom akörül forgott, hogy kezemben tartsam a diplomámat, most pedig félek, hogy mi lesz, ha nagybetűs pedagógusként kilépek a világba. Szorítja a mellkasom a bizonytalanság, az alacsony bérezés, az egyre sokasodó munkateher és növekedő felelősség, a szerepkrízis. Szakdolgozatom személyes motivációja abból fakadt, hogy megtudjam, vajon a jelenleg pályán lévő pedagógusok, valamint a még pálya előtt álló hallgatók is tartanak a jövőtől? Munkám során arra kerestem a választ, hogy a vizsgálati személyek hogyan vélekednek a pedagógus életpályamodellről, annak változásairól, „státusztörvény” bevezetéséről? A szakirodalmi áttekintés során megismerhetjük a karrierről, életpályamodellről alkotott legfontosabb elméleteket, valamint feltárom a hazai pedagógus életpályamodell kialakulását a kezdetektől, napjainkig. Szakdolgozatom központjában a 2023. évi LII. törvény a pedagógusok új életpályájáról áll. Kutatásom során induktív stratégiákat részesítettem előnyben. A vizsgálati módszerek köréből a kikérdezést választottam, melyhez egy strukturált interjút, valamint egy narratív fogalmazást alkalmaztam. A kutatási mintámat minősült és még minősítés előtt álló pedagógusok, valamint pedagógus képzésben részt vevő hallgatók alkották. Elemzésem rámutatott arra, hogy a mai kor pedagógusai, valamint a jövő pedagógusai is elégedetlenek a hivatásuk nyújtotta előrehaladási lehetőségekkel, jövedelmezésével és kétségbeesetten tekintenek a pálya elvárásaira és az egyre nagyobb terheire.
Magyar cím
Az új pedagógus életpályamodell változásainak vizsgálata a pedagógusok és a pedagógus képzésben résztvevő hallgatók körében
Angol cím
Examination of changes in the new teacher career model among teachers and students participating in teacher training
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Német nemzetiségi óvodapedagógus (BA)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Virág Egyed |
Dátum: | 17 Szep 2024 08:55 |
Utolsó módosítás: | 17 Szep 2024 08:55 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12925 |
Actions (login required)
Tétel nézet |