Hátrányos helyzetű tanulók tanulási problémái nyelvi szocializációjuk tükrében

Kertész, Adél (2024) Hátrányos helyzetű tanulók tanulási problémái nyelvi szocializációjuk tükrében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Kertész Adél - Hátrányos helyzetű tanulók tanulási problémái nyelvi szocializációjuk tükrében - szakdolgozat.pdf] PDF
Kertész Adél - Hátrányos helyzetű tanulók tanulási problémái nyelvi szocializációjuk tükrében - szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (453kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a hátrányos helyzetű tanulók tanulási problémáit vizsgáltam a nyelvi szocializációjuk tükrében. A bevezetésben bemutattam néhány kulcsfontosságú fogalmat, többek között a hátrányos helyzet, a nyelvi szocializáció, illetve a nyelvi hátrány értelmezését. A szakirodalmi részben olyan fontos témákat érintettem, mint a hátrányos helyzet kialakulásának okai, a tipikus nyelvfejlődés, a nyelvi fejlődés késése, a nyelvi szocializáció és annak elsődleges színtere vagy a nyelvi hátrányból fakadó sikertelenség az oktatási rendszerben. A szakdolgozatom második egységében pedig a kutatási módszeremet ismertettem, ami jelen esetben három iskolás korú gyermek esettanulmánya volt. A dolgozat fő célja az volt, hogy feltárja a hátrányos helyzetű diákok nyelvi szocializációjának és tanulási problémáinak összefüggéseit. A kutatás során részletesen vizsgáltam, hogyan befolyásolja a hátrányos helyzetű diákokat a környezetük, különösen a nyelvi környezetük, és milyen hatással van ez a tanulási eredményeikre. Az esettanulmány alapján nyilvánvalóvá vált, hogy a hátrányos helyzet és a nyelvi hátrány befolyásolja a gyermek eredményességét az iskolában.

Magyar cím

Hátrányos helyzetű tanulók tanulási problémái nyelvi szocializációjuk tükrében

Angol cím

The learning challenges of disadvantaged students in the context of their language socialization

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Gyógypedagógia (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Vida, Dr. Gergő
egyetemi docens

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Adél Kertész
Dátum: 17 Szep 2024 08:54
Utolsó módosítás: 17 Szep 2024 08:54
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12910

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet