Kertész, Adél (2024) Hátrányos helyzetű tanulók tanulási problémái nyelvi szocializációjuk tükrében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Kertész Adél - Hátrányos helyzetű tanulók tanulási problémái nyelvi szocializációjuk tükrében - szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (453kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a hátrányos helyzetű tanulók tanulási problémáit vizsgáltam a nyelvi szocializációjuk tükrében. A bevezetésben bemutattam néhány kulcsfontosságú fogalmat, többek között a hátrányos helyzet, a nyelvi szocializáció, illetve a nyelvi hátrány értelmezését. A szakirodalmi részben olyan fontos témákat érintettem, mint a hátrányos helyzet kialakulásának okai, a tipikus nyelvfejlődés, a nyelvi fejlődés késése, a nyelvi szocializáció és annak elsődleges színtere vagy a nyelvi hátrányból fakadó sikertelenség az oktatási rendszerben. A szakdolgozatom második egységében pedig a kutatási módszeremet ismertettem, ami jelen esetben három iskolás korú gyermek esettanulmánya volt. A dolgozat fő célja az volt, hogy feltárja a hátrányos helyzetű diákok nyelvi szocializációjának és tanulási problémáinak összefüggéseit. A kutatás során részletesen vizsgáltam, hogyan befolyásolja a hátrányos helyzetű diákokat a környezetük, különösen a nyelvi környezetük, és milyen hatással van ez a tanulási eredményeikre. Az esettanulmány alapján nyilvánvalóvá vált, hogy a hátrányos helyzet és a nyelvi hátrány befolyásolja a gyermek eredményességét az iskolában.
Magyar cím
Hátrányos helyzetű tanulók tanulási problémái nyelvi szocializációjuk tükrében
Angol cím
The learning challenges of disadvantaged students in the context of their language socialization
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Adél Kertész |
Dátum: | 17 Szep 2024 08:54 |
Utolsó módosítás: | 17 Szep 2024 08:54 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12910 |
Actions (login required)
Tétel nézet |