Nagy, Barbara (2024) Sajátos nevelési igényű gyermekek a hazai Waldorf-iskolákban. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Nagy Barbara - Sajátos nevelési igényű gyermekek a hazai Waldorf-iskolákban - szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a sajátos nevelési igényű gyermekek oktatásával foglalkoztam a hazai Waldorf-iskolákban. A témához szorosan fűződő fogalmak tisztázásán át a Waldorf-pedagógia sajátosságainak bemutatásán keresztül jutottam el a sajátos nevelési igény és Waldorf-iskolák kapcsolatának feltárásáig. Kutatásomban célul tűztem ki, hogy minél átfogóbb képet kapjak a Waldorf-iskolákban dolgozó pedagógusok viszonyulásáról a sajátos nevelési igényű tanulókhoz. Ennek mentén három kutatási kérdést fogalmaztam meg, majd Waldorf-pedagógusokat kérdeztem kérdőíves módszer segítségével. Az eredményből kiderül, hogy a megkérdezett pedagógusok a legtöbb integrációt segítő eszközt alkalmazzák mindennapi nevelő-oktató munkájuk során, továbbá az is világossá vált, hogy előnyösnek tekintik a Waldorf-pedagógia szemléletét sajátos nevelési igényű tanulók tanítási folyamatában.
Magyar cím
Sajátos nevelési igényű gyermekek a hazai Waldorf-iskolákban
Angol cím
Children with special needs in hungarian Waldorf schools
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Barbara Nagy |
Dátum: | 17 Szep 2024 08:54 |
Utolsó módosítás: | 17 Szep 2024 08:54 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12887 |
Actions (login required)
Tétel nézet |