Éder, Annamária (2024) A testvérek óvodai nevelése egy, és külön csoportban az óvodapedagógus szempontjából. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat_Éder_Annamária_GR3OPT.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (821kB) |
Absztrakt (kivonat)
Ez a kutatás a tanulmány a testvérek óvodai nevelését vizsgálja, mind azonos, és mind külön csoportban elhelyezve, nagyobb hangsúlyt fektetve az azonos csoportban való nevelésre. A testvérkapcsolatok fontos szerepet játszanak a gyermekek fejlődésében, és szocializációjukban. Összefoglaltam általánosságban a testvérkapcsolat jellemzőit, és változóit, valamint, hogy a testvérek milyen hatással vannak egymás fejlődésére. Kiemeltem még a homogén és a heterogén életkorú óvodai csoportok előnyeit és hátrányait. A kutatás során óvodapedagógusok egy kérdőívet kaptak, külön szakaszokkal az azonos csoportban való nevelésről, és a külön csoportban való nevelésről. A hangsúlyt arra fektettem, hogy milyen hatással vannak a testvérek egymás fejlődésére az azonos csoportban. Az óvodapedagógusok válaszai segítségével arra a következtetésre jutottam, hogy a testvér jelenléte inkább pozitív hatással van a fejlődésükre. Azonban fontos megállapítani, hogy szimplán ez alapján az egy tényező alapján ezt nem lehet általánosítani, mert a gyermek fejlődését sok más tényező is befolyásolja.
Magyar cím
A testvérek óvodai nevelése egy, és külön csoportban az óvodapedagógus szempontjából
Angol cím
How the kindergarten teacher views the education of siblings in the same and separate kindergarten groups
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Német nemzetiségi óvodapedagógus (BA)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Unnamed user with email gr3opt@uni-sopron.hu |
Dátum: | 17 Szep 2024 08:54 |
Utolsó módosítás: | 17 Szep 2024 08:54 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12872 |
Actions (login required)
Tétel nézet |