Szalai, Orsolya Fruzsina (2024) KORAI FEJLESZTÉS FONTOSSÁGA A DISZ-EK MEGELŐZÉSÉBEN. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szalai Orsolya_Korai fejlesztés fontossága a diszek megelőzésében_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (831kB) |
Absztrakt (kivonat)
A vizsgálatok során megfigyeltem a tanulók viselkedését és munkához való hozzáállását a vizsgálatok ideje alatt. Nagy figyelmet fordítottam arra, hogyan álltak neki a feladatoknak, milyen tempóban dolgoztak, valamint milyen fáradtsági szintet mutattak. Részletesen tanulmányoztam a tanulók füzetét is, korábbi fejlesztésekben megfigyelhető fejlődést. A vizsgálatok eredményei alátámasztották azt a hipotézist, miszerint azok a gyerekek, akiknél már kiskorban elkezdték a fejlesztéseket, jelentős mértékben csökkentek a tanulási nehézségeik gyermekkorra. Viszont azoknál a gyerekeknél, akiknél a fejlesztések csak iskoláskorban, vagy már akkor kezdődtek, mikorra rögzült bennük egy rossz metódus, a fejlesztés eredménye csekélyebb volt. Fontos hangsúlyozni, hogy a prevenció a legfontosabb feladat, amely már az óvodás korban megkezdődik, mivel a tanulási zavar tünetei már ekkor is felismerhetőek.
Magyar cím
KORAI FEJLESZTÉS FONTOSSÁGA A DISZ-EK MEGELŐZÉSÉBEN
Angol cím
The importance of early development in Dys prevention
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Orsolya Fruzsina Szalai |
Dátum: | 17 Szep 2024 08:53 |
Utolsó módosítás: | 17 Szep 2024 08:53 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12863 |
Actions (login required)
Tétel nézet |