Császár, Hajnalka Adél (2024) Kognitív képességek fejlesztése zenén keresztül. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat-JAVÍTOTT (2) (1).docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (877kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom a gyermekek zenei nevelésének és fejlesztésének fontosságát vizsgálja, különös tekintettel az óvodai zeneoktatásra és annak hatékonyságára. Személyes élményeim inspirálta kutatásomban Kodály és Kokas módszereinek alkalmazását emelem ki ebben a korosztályban. Az elemzés azt célozza, hogy megértsük, hogyan segíthet a zene az óvodás korú gyermekek készségfejlődésében és az iskolai érettség kialakításában. A dolgozat első részében áttekintem a készségfejlődés fogalmát és Kodály Zoltán, valamint Kokas Klára zenepedagógiájának jelentőségét az ének oktatásában. Ezután bemutatom a kutatás célkitűzéseit és módszertanát, amelyek a zenei nevelés és készségfejlesztés kérdéseire keresnek választ az óvodai korban. Végül összegzem az eredményeket és megállapítom a konzekvenciákat, hozzájárulva e fontos terület mélyebb megértéséhez és elmélyítéséhez. My thesis examines the importance of musical education and development in children, with a particular focus on early childhood music education and its effectiveness. Inspired by my personal experiences, I highlight the application of Kodály and Kokas methods in this age group. The analysis aims to understand how music can assist in the skill development of preschool-aged children and in shaping their readiness for school. In the first part of the thesis, I provide an overview of skill development and the significance of Kodály Zoltán and Kokas Klára's music pedagogy in vocal education. Following this, I present the objectives and methodology of the research, which seek to address questions related to musical education and skill development during early childhood. Finally, I summarize the findings and draw conclusions, contributing to a deeper understanding and exploration of this important field.
Magyar cím
Kognitív képességek fejlesztése zenén keresztül
Angol cím
Cognitive capabilities develpoment through music education
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet
Szak
BPK - Óvodáskori német nemzetiségi kétnyelvűség (SZT)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Hajnalka Adél Császár |
Dátum: | 28 Jún 2024 08:08 |
Utolsó módosítás: | 28 Jún 2024 08:08 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12846 |
Actions (login required)
Tétel nézet |