Kognitív képességek fejlesztése zenén keresztül

Császár, Hajnalka Adél (2024) Kognitív képességek fejlesztése zenén keresztül. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat-JAVÍTOTT (2) (1).docx] PDF
Szakdolgozat-JAVÍTOTT (2) (1).docx
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (877kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom a gyermekek zenei nevelésének és fejlesztésének fontosságát vizsgálja, különös tekintettel az óvodai zeneoktatásra és annak hatékonyságára. Személyes élményeim inspirálta kutatásomban Kodály és Kokas módszereinek alkalmazását emelem ki ebben a korosztályban. Az elemzés azt célozza, hogy megértsük, hogyan segíthet a zene az óvodás korú gyermekek készségfejlődésében és az iskolai érettség kialakításában. A dolgozat első részében áttekintem a készségfejlődés fogalmát és Kodály Zoltán, valamint Kokas Klára zenepedagógiájának jelentőségét az ének oktatásában. Ezután bemutatom a kutatás célkitűzéseit és módszertanát, amelyek a zenei nevelés és készségfejlesztés kérdéseire keresnek választ az óvodai korban. Végül összegzem az eredményeket és megállapítom a konzekvenciákat, hozzájárulva e fontos terület mélyebb megértéséhez és elmélyítéséhez. My thesis examines the importance of musical education and development in children, with a particular focus on early childhood music education and its effectiveness. Inspired by my personal experiences, I highlight the application of Kodály and Kokas methods in this age group. The analysis aims to understand how music can assist in the skill development of preschool-aged children and in shaping their readiness for school. In the first part of the thesis, I provide an overview of skill development and the significance of Kodály Zoltán and Kokas Klára's music pedagogy in vocal education. Following this, I present the objectives and methodology of the research, which seek to address questions related to musical education and skill development during early childhood. Finally, I summarize the findings and draw conclusions, contributing to a deeper understanding and exploration of this important field.

Magyar cím

Kognitív képességek fejlesztése zenén keresztül

Angol cím

Cognitive capabilities develpoment through music education

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet

Szak

BPK - Óvodáskori német nemzetiségi kétnyelvűség (SZT)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Árvayné Nezvald, Dr. Anett
adjunktus

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Hajnalka Adél Császár
Dátum: 28 Jún 2024 08:08
Utolsó módosítás: 28 Jún 2024 08:08
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12846

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet