Pető, Annamária (2024) Fogyatékossággal élő gyermek a családban. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Pető Annamária - Fogyatékossággal élő gyermek a családban - szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (516kB) |
Absztrakt (kivonat)
My purpose in this essay was to gather information about families with disabled children: how can parents care about their child (or children), if he or she has a disablity (from birth, or anytime later), and how can teachers help these parents in their challange. I made two questionnaires – one for parents with 33 questions, and one for teachers with 29 – and I collected data about their relationships, communications and attitudes to each other, and to disabled children. I made a research in special teaching literature and I interviewed one of my colleagues in a special school, and a mother of a disabled child too. I asked them about their experiences to care for a child and help each other. Their answers inspirated me compose the questionnaires. In this manner I was able to collect a lot of data and information about their relationships, more than I could analyse. I tried to present a part of this in my essay, to brief teachers who work with disabled children, how can they care about parents and their disabled sons and daugthers.
Magyar cím
Fogyatékossággal élő gyermek a családban
Angol cím
Disabled Child in a Family
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Annamária Pető |
Dátum: | 17 Szep 2024 08:53 |
Utolsó módosítás: | 17 Szep 2024 08:53 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12824 |
Actions (login required)
Tétel nézet |