Elsőéves egyetemisták tanulási attitűdjei, stratégiái és módszerei, a felsőoktatás által nyújtott önállóság kihívásai

Horváth, Dóra (2024) Elsőéves egyetemisták tanulási attitűdjei, stratégiái és módszerei, a felsőoktatás által nyújtott önállóság kihívásai. MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Horváth Dóra - Elsőéves egyetemisták tanulási attitűdjei, stratégiái és módszerei, a felsőoktatás által nyújtott önállóság kihívásai - diplomamunka.pdf] PDF
Horváth Dóra - Elsőéves egyetemisták tanulási attitűdjei, stratégiái és módszerei, a felsőoktatás által nyújtott önállóság kihívásai - diplomamunka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A XXI. század az eddigiekhez nem hasonlítható módon bontakoztatja ki az új- és egyre fejlettebb technológiai eszközöket, melyek nagyléptékű, ugrásszerű változásokat hoznak az élet minden területén. Az oktatás, intézményi nevelés területén, legyen szó akár a közoktatásban, akár a felsőoktatásban dolgozó pedagógusokról, oktatókról egyenlő felelősség van a vállukon a jövő nemzedékének formálásában. Kétségtelen tény tehát, hogy a tudás fontossága nem vitatható, de mivel annak elérhetősége egyre inkább az információs eszközökre tevődött át, azt a helyzetet generálta, hogy helytől és időtől függetlenül könnyen hozzáférhetővé vált. Így a tudás egy adott területre vonatkozó mélysége, talán kevesebb figyelmet kap jelen társadalmunkban, mint a tudás széleskörűsége és annak hatékony elsajátításának, gyakorlatba való átültetésének kérdése. Mindezen tényezőkből adódik az, hogy a hallgatók felé irányuló elvárások lendületesen változnak, így olyan képességekkel, kompetenciákkal kell magukat felvértezni, melyekkel biztosan meg tudják állni a helyüket a változó és fejlődő társadalomban.

Magyar cím

Elsőéves egyetemisták tanulási attitűdjei, stratégiái és módszerei, a felsőoktatás által nyújtott önállóság kihívásai

Angol cím

First-year undergraduate students' learning attitudes, strategies and methods, the challenges of autonomy in higher education

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Neveléstudomány (MA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kissné Zsámboki, Dr. Réka
tudományos és külügyi dékánhelyettes, egyetemi docens

Mű típusa: Diplomadolgozat (MA/MSc)
Felhasználói azonosító szám (ID): Dóra Horváth
Dátum: 17 Szep 2024 08:52
Utolsó módosítás: 17 Szep 2024 08:52
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12793

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet