Szalai, Szilvia (2024) A fejlesztés lehetőségei a Waldorf iskolákban, kiemelten a kézimunka órákon. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
szakdolgozat_Szalai.Szilvia_CTZQHK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Absztrakt A fejlesztés lehetőségei a Waldorf iskolákban, kiemelten a kézimunka órákon Jelen dolgozat arra keresi a választ, milyen, a fejlesztés során felhasználható lehetőségek vannak a Waldorf pedagógia módszereiben, különös tekintettel a kézimunka oktatásra. Röviden bemutatja a Waldorf-típusú oktatás egyes, kézimunkához és fejlesztéshez köthető sajátosságait, kiemeli a fejlesztésre különösen alkalmas elemeket. Waldorf-tanítókkal készített kvalitatív, félig strukturált interjúk segítségével megkísérli elindítani azoknak a lehetséges felhasználási pontoknak a felmérését, amelyeket fejlesztési céllal használni lehet. Vizsgálja az integrálás és differenciálás lehetőségeit a kézimunka órákon, illetve a szaktanárok tudatosságát a felhasznált technikák célzottságát illetően. A 14 szaktanárral készített interjú tapasztalatai alapján kijelenthetjük, hogy az integrálás a megkérdezettek iskoláinak túlnyomó többségében megvalósul. A differenciálásra számos lehetőség nyílik, s a megkérdezett tanárok döntő része ezeket célzottan, egyénre szabottan használja. Megállapítható továbbá, hogy a fejlesztési területek egy részében nagyobb tudatossággal és több ismerettel rendelkeznek a kézimunka tanárok, a többi területtel kapcsolatban pedig nyitottak és elkötelezettek az önképzésre továbbképzések formájában.
Magyar cím
A fejlesztés lehetőségei a Waldorf iskolákban, kiemelten a kézimunka órákon
Angol cím
Development options in Waldorf schools focused on handwork lessons
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Szilvia Szalai |
Dátum: | 17 Szep 2024 08:52 |
Utolsó módosítás: | 17 Szep 2024 08:52 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12788 |
Actions (login required)
Tétel nézet |