Papp, Melinda (2024) A személyiségfejlődést meghatározó tényezők óvodás korban. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat_Papp Melinda_D2X0TD.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (432kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomat a témaválasztás indoklásával kezdtem, melyben kifejtettem, hogy a téma érdekessége és a személyes vonatkozás miatt választottam. Ezt követően az emberi fejlődést vizsgáltam meg a fogantatástól az óvodás korig. A fejlődési szakaszok fontosabb mérföldköveit az értelmi-, érzelmi, testi és szociális területeken. Ezt követően a fejlődést meghatározó tényezőket vizsgáltam Darwin és Freud biológiai elmélete, Watson, Skinner és Pavlov környezeti megközelítése, e kettő kombinációja Stern elmélete alapján, Adler testvérsorrend elmélete illetve a hospitalizáció jelensége alapján. Kutatásomban az interjú mellett döntöttem. 3 óvoda pedagógussal folytattam beszélgetést akiet elhanyagolt, elvált szülők illetve intézetben nevelkedett gyermekekről kérdezte. Válaszaikkal mind a négy hipotézisem igazoltam, melyek szerint a családi környezet változásai a fejlődés minden aspekutásra hatással vannak. az esetszámok növekedése figyelhető meg de szakképzett óvodapedagógiai jelenléttel a hátrányok csökkenthetők.
Magyar cím
A személyiségfejlődést meghatározó tényezők óvodás korban
Angol cím
The determining factors of personality development at pre-school age
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Melinda Papp |
Dátum: | 17 Szep 2024 08:50 |
Utolsó módosítás: | 17 Szep 2024 08:50 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12764 |
Actions (login required)
Tétel nézet |