Az okoseszközök használatának hatása az óvodáskorú gyermekek fizikai aktivitására

Kőrösi, Tíria (2024) Az okoseszközök használatának hatása az óvodáskorú gyermekek fizikai aktivitására. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Kőrösi Tíria Emília-Az okoseszközök használatának hatása az óvodáskorú gyermekek fizikai aktivitására-szakdolgozat.pdf] PDF
Kőrösi Tíria Emília-Az okoseszközök használatának hatása az óvodáskorú gyermekek fizikai aktivitására-szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája az okoseszközök használatának hatása az óvodáskorú gyermekek fizikai aktivitására. A mozgásfejlődés születésünk pillanatától kezdődik, és létfontosságú egész életünk folyamán. Ezen okból is fontos már gyermekkortól kezdődően nagy hangsúlyt fordítani rá. Kutatásom fő célja az volt, hogy összesítő nézetet kapjak a szülők hozzáállásáról és véleményéről a témával kapcsolatban. Szakirodalmi elemzésem során áttekintettem az óvodáskorú gyermekekre jellemző mozgásfejlődést, illetve a környezeti tényezőket. Kitértem a korai sportkezdésre, továbbá a digitális világ hatásaira. A kutatás jellege kvantitatív volt, az adatokat online kérdőív használatával gyűjtöttem be. Hipotéziseim között szerepelt, hogy a szülők mennyire figyelnek gyermekük mozgásigényének kielégítésére, tudatosan szerepet vállalnak-e gyermekeik mozgásfejlődésében, illetve hogy az óvodáskorú gyermekek többsége több időt tölt testmozgással, mint az IKT eszköz használatával, valamint túlnyomórészt rendszeresen részt vesznek óvodán kívüli mozgásos foglalkozáson. Kutatási eredményeimről összeségében elmondható, hogy változatos a szülők hozzáállása óvodáskorú gyermekeik mozgásához és IKT eszköz használatához. Többségük azonban fontosnak tartja gyermeke rendszeres aktivitását, és teret, időt, eszközöket biztosítva segíti különböző mozgásfejlődési folyamatokban. Az IKT eszköz használatában többféle megítélés látható, de fontosnak tartom kiemelni a korlátozás és ellenőrzés nélkülözhetetlenségét, figyelmet kell fordítanunk a helyes használat megtanítására. A kapott eredmények meglátásom szerint segítségül szolgálhatnak kisgyermeket nevelő szülőknek és óvodapedagógusoknak egyaránt. Ugyanis jól látható, hogy 3-7 éves korban a mozgásfejlődés mennyire kritikus periódusban van, továbbá napjainkban az okoseszközök használata miatt mennyi hátránnyal kell szembenéznünk.

Magyar cím

Az okoseszközök használatának hatása az óvodáskorú gyermekek fizikai aktivitására

Angol cím

The effect of the use of smart devices on the physical activity of preschool children

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Simonné Kajtár, Dr. Gabriella
mestertanár

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Tíria Kőrösi
Dátum: 28 Jún 2024 08:13
Utolsó módosítás: 28 Jún 2024 08:13
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12763

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet