A neuropedagógia üzenete az óvodapedagógusoknak

Hegyi-Kiss, Julianna (2024) A neuropedagógia üzenete az óvodapedagógusoknak. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Hegyi-Kiss Julianna.pdf] PDF
Hegyi-Kiss Julianna.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (812kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a kisgyermekkori neuropedagógia. A szakirodalmi áttekintő részben az agy felépítéséről, a gyermeki elme fejlődéséről, a neuroplaszticitásról, az agyterületek integrálásáról, a konstruktív tanulásszemléletről, a neuropedagógia meghatározásáról és a tanulás neuropedagógiai szempontjairól, végül pedig a digitális világ gyermekekre gyakorolt hatásáról írtam. Célom volt a neuropedagógiai tények, elméletek bemutatása, elemzése, továbbá az óvodai élet tevékenységi formáinak vizsgálata neuropedagógiai oldalról, valamint, hogy az okoseszközök használata milyen veszélyeket rejt a gyermekek fejlődésére nézve és, hogy ezzel kapcsolatban mit tehetnek a szülők és az óvodapedagógusok. Fő kérdésem "Mit üzen a neuropedagógia az óvodáknak", melyre kutatásom alapján a következő választ fogalmaztam meg. Mivel ez egy kialakulóban lévő terület, mindenekelőtt magával a területtel és kutatási eredményeivel szükséges megismerkedni. Ezen túl fontos a kutatási eredmények folyamatos nyomonkövetése. Az agy az a szervünk, amelyet a mai napig rejtély övez, azonban egyre több minden válik világossá számunkra, amely a pedagógiai gyakorlatot megkönnyíti, így indokoltnak tartom ezeknek a felfedezéseknek az ismeretét. Ha a pedagógus ismeri az agy felépülését és fejlődésének menetét adekvát módszereket tud alkalmazni a gyakorlat során minden gyermek egyéni sajátosságainak figyelembevételével. Dolgozatom utolsó részében a digitalizációval foglalkoztam a tekintetben, hogy milyen hatással van a gyermekekre, valamint, hogy a pedagógusok és szülők mit tehetnek a kialakult probléma ellen.

Magyar cím

A neuropedagógia üzenete az óvodapedagógusoknak

Angol cím

The message of neuropedagogy for kindergarten teachers

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Varga, PhD László
Dékán, egyetemi docens, habil, Neveléstudoményi és Pszichológiai intézet

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Julianna Hegyi-Kiss
Dátum: 17 Szep 2024 08:49
Utolsó módosítás: 17 Szep 2024 08:49
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12737

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet