SZÜLŐI ATTITŰD ÉS TANULÁSI MOTIVÁCIÓ KAPCSOLATA A SZEGREGÁLT INTÉZMÉNYBEN TANULÓ GYERMEKEK ESETÉBEN

Kass-Szűcs, Viktória Éva (2024) SZÜLŐI ATTITŰD ÉS TANULÁSI MOTIVÁCIÓ KAPCSOLATA A SZEGREGÁLT INTÉZMÉNYBEN TANULÓ GYERMEKEK ESETÉBEN. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Kass-Szűcs Viktória - Szakdolgozat 2024.04.22..pdf] PDF
Kass-Szűcs Viktória - Szakdolgozat 2024.04.22..pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom során a szülői attitűd és a szegregált intézményben tanuló gyermekek tanulási motivációja közötti összefüggéseket kerestem. Az alábbi hipotézisek szerepelnek a dolgozatban: Feltételezzük, hogy a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek motivációjuk csökken a tanulás terén, látva, a körülöttük és velük élő személyek életmódját és megélhetési lehetőségeit. Feltételezzük, hogy a nem hátrányos helyzetű gyermekek esetében sokszor magasabb a szülői elvárás a gyermekkel szemben, ezáltal a gyermek nincs tisztában képességeivel és lehetőségeivel, irreális képet kap magáról és ennek kamasz- és felnőttkorában negatív következményei lesznek. Feltételezzük, hogy a pedagógustól kapott motiváció kisebb arányban vagy egyáltalán nem befolyásolja a gyerek tanulási motivációját hosszútávon. Feltételezzük, hogy a hátrányos helyzetű családokban a gyerekek nem kapnak iránymutatást lehetőségeikről, így irreális jövőképet festenek maguknak ezáltal a tanulási motivációjuk alacsonyabb. Dolgozatom során kérdőívek és empirikus kutatás mellett a szegregált intézményben gyűjtött tapasztalataimat összegeztem. A kutatási kérdésekre úgy érzem választ kaptam az interjúk során, továbbá a hipotézisek is megválaszolást nyertek. A dolgozatomban megerősítést nyert. hogy a tanulási motiváció megerősítése egészen addig nem lesz, hatékony ameddig az edukáció fontossága be nem jut a családok gyökereinek legmélyére. Ezt sajnos lehetetlennek tartom a kulturális eltérések és a különböző szociális hátterek, normák különbözősége miatt.

Magyar cím

SZÜLŐI ATTITŰD ÉS TANULÁSI MOTIVÁCIÓ KAPCSOLATA A SZEGREGÁLT INTÉZMÉNYBEN TANULÓ GYERMEKEK ESETÉBEN

Angol cím

THE RELATIONSHIP BETWEEN PARENTAL ATTITUDES AND MOTIVATION TO LEARN IN SEGREGATED INSTITUTIONS

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Gyógypedagógia (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Vigh-Dajcs, Bernadett
mester oktató

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Viktória Éva Kass-Szűcs
Dátum: 23 Jún 2025 11:37
Utolsó módosítás: 23 Jún 2025 11:37
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12721

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet