Kass-Szűcs, Viktória Éva (2024) SZÜLŐI ATTITŰD ÉS TANULÁSI MOTIVÁCIÓ KAPCSOLATA A SZEGREGÁLT INTÉZMÉNYBEN TANULÓ GYERMEKEK ESETÉBEN. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
Kass-Szűcs Viktória - Szakdolgozat 2024.04.22..pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom során a szülői attitűd és a szegregált intézményben tanuló gyermekek tanulási motivációja közötti összefüggéseket kerestem. Az alábbi hipotézisek szerepelnek a dolgozatban: Feltételezzük, hogy a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek motivációjuk csökken a tanulás terén, látva, a körülöttük és velük élő személyek életmódját és megélhetési lehetőségeit. Feltételezzük, hogy a nem hátrányos helyzetű gyermekek esetében sokszor magasabb a szülői elvárás a gyermekkel szemben, ezáltal a gyermek nincs tisztában képességeivel és lehetőségeivel, irreális képet kap magáról és ennek kamasz- és felnőttkorában negatív következményei lesznek. Feltételezzük, hogy a pedagógustól kapott motiváció kisebb arányban vagy egyáltalán nem befolyásolja a gyerek tanulási motivációját hosszútávon. Feltételezzük, hogy a hátrányos helyzetű családokban a gyerekek nem kapnak iránymutatást lehetőségeikről, így irreális jövőképet festenek maguknak ezáltal a tanulási motivációjuk alacsonyabb. Dolgozatom során kérdőívek és empirikus kutatás mellett a szegregált intézményben gyűjtött tapasztalataimat összegeztem. A kutatási kérdésekre úgy érzem választ kaptam az interjúk során, továbbá a hipotézisek is megválaszolást nyertek. A dolgozatomban megerősítést nyert. hogy a tanulási motiváció megerősítése egészen addig nem lesz, hatékony ameddig az edukáció fontossága be nem jut a családok gyökereinek legmélyére. Ezt sajnos lehetetlennek tartom a kulturális eltérések és a különböző szociális hátterek, normák különbözősége miatt.
Magyar cím
SZÜLŐI ATTITŰD ÉS TANULÁSI MOTIVÁCIÓ KAPCSOLATA A SZEGREGÁLT INTÉZMÉNYBEN TANULÓ GYERMEKEK ESETÉBEN
Angol cím
THE RELATIONSHIP BETWEEN PARENTAL ATTITUDES AND MOTIVATION TO LEARN IN SEGREGATED INSTITUTIONS
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Viktória Éva Kass-Szűcs |
Dátum: | 23 Jún 2025 11:37 |
Utolsó módosítás: | 23 Jún 2025 11:37 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12721 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |