A tanulásban akadályozott gyermekek tanulási motivációjának fejlesztése a matematika tanítás hagyományos és digitális oktatásának tükrében

Veisz, Helga (2024) A tanulásban akadályozott gyermekek tanulási motivációjának fejlesztése a matematika tanítás hagyományos és digitális oktatásának tükrében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Veisz Helga-A tanulásban akadályozott gyermekek tanulási motivációjának fejlesztése a matematika tanítás hagyományos és digitális oktatásának tükrében-szakdolgozat.pdf] PDF
Veisz Helga-A tanulásban akadályozott gyermekek tanulási motivációjának fejlesztése a matematika tanítás hagyományos és digitális oktatásának tükrében-szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a tanulási motiváció sajátosságait vizsgáltam. Szakirodalmi munkákból összegyűjtöttem a motivációt befolyásoló tényezőket. A kutatásom során kerestem azokat a lehetőségeket, amelyek elősegítik, támogatják a tanulásban akadályozott tanulók motivációjának erősítését. Saját tematika alapján megtervezett fejlesztő foglalkozásaimon összehasonlítottam a különböző tanulást támogató eszközök motiváló erejét a tanítás-tanulás folyamatában. Az óráimon a tanulók hagyományos papíralapú és modern digitális eszközöket is használtak. A szakirodalmi kutatásaim eredményeként új módszertani eszközökkel is megismertettem a tanulókat. A tudományos munkák tapasztalataira alapozva megvizsgáltam a játékosítás, a digitális szabadulószoba tanulásban betöltött szerepét, és a padlórobotok tanulásra gyakorolt ösztönző erejét is. A fejlesztő foglalkozásaimon a tanulásban akadályozott tanulók hiányos kompetenciáinak fejlesztéséhez a kutatásomban szereplő eszközöket használtam. A dolgozatomban a saját tapasztalataim és a gyerekek visszajelzései alapján elemeztem a különböző tanulást támogató eszközök és módszerek tanulási motivációt befolyásoló hatását.

Magyar cím

A tanulásban akadályozott gyermekek tanulási motivációjának fejlesztése a matematika tanítás hagyományos és digitális oktatásának tükrében

Angol cím

Improving the motivation of children with learning disabilities in the light of traditional and digital mathematics teaching

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Gyógypedagógia (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mendéné Lajtai, Krisztina
mesteroktató, Soproni Egyetem

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Helga Veisz
Dátum: 17 Szep 2024 08:48
Utolsó módosítás: 17 Szep 2024 08:48
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12709

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet