Az állatasszisztált tevékenységek eredményessége az óvodai beilleszkedés megsegítésében

Hajtó, Henriett (2024) Az állatasszisztált tevékenységek eredményessége az óvodai beilleszkedés megsegítésében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Hajto_Henriett_T8C10Q_.pdf] PDF
Szakdolgozat_Hajto_Henriett_T8C10Q_.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Az állatok közelsége már hosszú évek óta pozitív töltetet ad számomra. Amíg nem kezdtem el a Benedek Elek Pedagógiai Karon újra a diákéletbe bekapcsolódni, addig ez a tapasztalásom valóban csak az érzelmeimen alapult. Tudtam, hogy jól érzem magam a társaságukban, de szakirodalmi vonatkozásokat nem olvastam a témával kapcsolatban. Gyógyító és nyugtató hatásuk mindig átsegített a lelkileg megterhelő időszakokon. Élvezettel olvastam a szakirodalmak kutatási módszereit és az esetleírásokat. Sok új összefüggést és ismeretet sajátítottam el a diplomamunkám írása közben. A gyermekek ki vannak hegyezve a szeretet minden egyes apró megnyilvánulási formájára, ösztönösen keresik és bár megfogalmazni nem minden esetben tudják, de fontosabb számukra mindennél. Ez a szakdolgozat a kutyák önzetlen szeretetén alapuló segítségnyújtását tanulmányozza. Több esetleírást és hatásvizsgálatot is feldolgoztam, melyben az állatasszisztált terápiák fontosságára és hatékonyságára szeretném felhívni a figyelmet. A dolgozatom három fő részből áll. Az első rész a bevezetés, melyben a történelmi áttekintés és a terápia kialakulása a fő szál. A második részben feldolgozom a szakirodalmakat, majd a harmadik részben az általam gyűjtött kutatási anyagokat ismertetem és megállapítom a hipotéziseimre kapott válaszok következtetéseit. Az esetleírás számomra az egyik legfontosabb része a dolgozatomnak, hiszen saját tapasztalataimat írhattam le. A személyesen is átélt szituáció és tapasztalatszerzés, olyan hatással volt rám, hogy a további tanulmányaimat ebbe az irányba szeretném folytatni.

Magyar cím

Az állatasszisztált tevékenységek eredményessége az óvodai beilleszkedés megsegítésében

Angol cím

Effectiveness of animal-assisted activities in helping integration in kindergarten

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Vigh-Dajcs, Bernadett
Mesteroktató

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Henriett Hajtó
Dátum: 17 Szep 2024 08:47
Utolsó módosítás: 17 Szep 2024 08:47
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12660

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet